مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش:

مراقبت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان نباید فراموش شود

تهران (پانا) - مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش با بیان اینکه عملکرد مدارس قم در بازگشایی مدارس و رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بازگشایی بسیار مطلوب گزارش شده است گفت مراقبت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان نباید فراموش شود و این آینده‌سازان خوب ایران اسلامی باید از فرصت‌های مناسب آموزشی و تربیتی در جهت تحقق تمام ساحتی سند تحول بنیادین به خوبی از طرفیت مدرسه و حضور معلم بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مراقبت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان نباید فراموش شود

سید مجتبی هاشمی مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران خود در ماه مبارک رمضان و بهره‌مندی هرچه بیشتر از فرصت‌های ماه صیام گفت: باید در اجرای آیین نامه ها رعایت احوال دانش‌آموزان به عمل آید و شأن و جایگاه معلمین عزیز نیزمد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرصت تعطیلی مدارس در ایام شیوع کرونا داشته هایی را برای آموزش و پرورش به همراه داشته و توانسته تجربیات گرانسنگی را برای نهاد مقدس تعلیم و تربیت در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد گفت: در این ایام تلاش معلمین بسیار جهادگرانه ،زیبا و شایسته بود ولی آنطور که باید نتوانستیم نقش معلمین گرانقدر را به خوبی به تصویر بکشانیم و از مقام و منزلت آنان که با جان و مال خویش در تعلیم و تربیت فرزندان عزیزمان کوشیدند دفاع کنیم .

وی حضور چشمگیر دانش آموزان پس از تعطیلات نوروزی در مدارس کشور را فوق تصور عنوان کرد و گفت: با بازگشایی مدارس روح و روان دانش آموزان عزیز ،از آسیب ها در امان خواهد بود و این عزیزان با نشاط بیشتری مسیر زندگی خود را طی خواهند کرد .

هاشمی توسعه نظارت و همدلی و همراهی واحدهای آموزشی را یک رکن اساسی در تعلیم و تربیت دانست و اعتمادسازی بین خانه، مدرسه و همدلی در زمینه های تربیتی و آموزشی را به عنوان یک کارکردویژه در انجمن‌های اولیا و مربیان قابل توجه قرارداد و افزود: این انجمن ها از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردارند که می توانند به خوبی مسیر اعتمادسازی راروشن کنند.

مدیرکل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش پیشنهادات دریافتی و مسائل پرتکرار در سطح استان‌ها را یکی از شاخصه‌های برنامه‌ریزی در وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد:ما برای دریافت پیشنهادات و در نتیجه آن رفع مشکلات و انجام برنامه‌های توسعه گرایانه تربیتی و آموزشی به صورت مستمر در حال رصد و پایش اطلاعات و آمار بوده ایم و انتظار آن را داریم که همکاران عزیز و تمامی اولیا و دانش آموزان خوب ما نیز در این زمینه یاریگر ما باشند. هاشمی بر توانمندسازی مدیران محترم مدارس تاکید کرد و گفت: توانمند سازی باید به صورت مستمر و با اولویت نیازهای اساسی انجام گیرد ضمن اینکه در اجرای آن به محدودیت منابع نیز توجه شود .

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز با بازگشایی مدارس از افت تحصیلی دانش آموزان جلوگیری شده است گفت:استعدادهای بالقوه دانش آموزان ،خلاقیت آنان،تقویت برنامه های اجتماعی،قدرت تحلیل مطالب ،دانش و پژوهش،اخلاق و معنویت و...همه با ورود دانش آموز به مدرسه به نتیجه خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار