زنده‌گیری ناموفق یک قلاده پلنگ در قائم‌شهر؛ پلنگ تلف شد

تهران (پانا) - صبح امروز یک قلاده پلنگ نر در شهرستان قائم‌شهر سرگردان بود که پس از عملیات زنده‌گیری، این پلنگ تلف شد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
زنده‌گیری ناموفق یک قلاده پلنگ در قائم‌شهر؛ پلنگ تلف شد

کورس ربیعی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: امروز ساعت 5 صبح یک قلاده پلنگ نر در خیابان ساری قائم شهر مشاهده شد که باعث وحشت مردم شهر شده است.

ربیعی افزود: نیروهای انتظامی و آتش‌نشانی در خیابان‌های شهر در حالت آماده‌باش بودند که پلنگ را زنده‌گیری کنند که در حین ماموریت یکی از ماموران نیروی انتظامی زخمی شد. پلنگ وارد یکی از خانه‌های مسکونی شد و در مسیر به یک مامور دیگر نیروی انتظامی حمله و او را زخمی کرد.

در ادامه وی اظهار کرد: درحین تعقیب نیروهای حفاظت محیط زیست ونیروی انتظامی پلنگ به سمت دیگر شهر فرار کرد و برای جلوگیری از وحشت بیشتر مردم، یکی ازماموران به سمت پلنگ شلیک تا مانع از جراحت بیشتر به ماموران انتظامی شود. با استفاده از تفنگ دارت بیهوشی پلنگ با موفقیت زنده‌گیری شد.

رضا فرجی، رئیس دفتر حیات وحش گفت: پس از تیراندازی مامورین نیروی انتظامی به پلنگ قائمشهر این پلنگ بعد از انتقال به منطقه سمسکنده تلف شد.

بر این اساس، سن تقریبی این پلنگ نر ۵ سال تخمین زده شده که دارای وزن ۵۶ کیلوگرم است، وزن استاندارد برای یک پلنگ ۳۵ الی ۴۰ کیلو است، که این پلنگ اضافه وزن داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار