سید‌جعفر قناد باشی*

آغازی بر پایان صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای دومین بار در هفته‌های اخیر، نوار غزه را هدف بمباران قرار داد. آنطور که اشغالگران ادعا می‌کنند، این حملات در پاسخ به دومین حمله موشکی از غزه به جنوب سرزمین‌های اشغالی بوده اما به این موضوع اشاره نمی‌کنند که مقاومت فلسطین در واکنش به حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی دست به این اقدام زده است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

این در حالی است که درگیری روز پنجشنبه میان نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینی‌ها در مسجد‌الاقصی برای چندمین بار در طول ماه مبارک رمضان رخ داده است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست به زنان و سالخوردگان نیز حمله کردند ولی سخنی از ورود تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان به شبستان‌های مسجد‌الاقصی به میان نمی‌آورند.

در پاسخ به تعدی‌های مکرر رژیم جعلی اسرائیل، اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین، در هفته‌های اخیر با حضور «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه طی نشستی به این جمع‌بندی رسید که اقدامات خصمانه تل‌آویو در هتک حرمت مسجد الاقصی در ماه رمضان را با موشک پاسخ بدهند.

در واقع، پس از این حملات موشکی مقاومت بود که تل‌آویو به شهرک‌نشینان توصیه کرد از ورود به مسجد‌الاقصی برای برگزاری جشن عید پسح و ذبح قربانی در این مکان مقدس خودداری کنند. همین تهدیدات باعث شد مقامات امنیتی- نظامی اسرائیل شامل «بنی گانتز» وزیر جنگ، «آویو کوخای» رئیس ستاد مشترک ارتش و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم را وادار به عقب‌نشینی کند زیرا اطمینان دارند وقتی مقاومت تهدید می‌کند، آن را به طور مسلم عملی خواهد کرد و عملیات «شمشیر قدس» نمونه عملی این تهدید محسوب می‌شود.

اشغالگران فراموش نکرده‌اند که در نبرد شمشیر قدس شوک شدیدی را متحمل شدند چون ارتباط آن‌ها بیش از 11روز با جهان قطع شد و با وحشت به پناهگاه‌ها گریختند. افزون بر این، با موشک‌باران فرودگاه‌های «اللد» در تل‌آویو و «رامون» در نقب، برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ میلادی همه راه‌های گریز از مهلکه برای آن‌ها بسته شد.

از طرفی، اشغالگران با وجود برخورداری از حمایت 3 هزار نظامی ارتش اسرائیل تاکنون موفق به فرونشاندن خشم فلسطینی‌ها نشده‌اند و موشک‌های مقاومت در نوار غزه و اراده زنان، مردان، پیران و جوانان فلسطینی در دفاع از آرمان قدس، اشغالگران را در این میدان نیز همچون میادین دیگر به شکست کشاند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هفته گذشته با اشاره به این موضوع و با هشدار و ابراز نگرانی درباره تشدید و تعمیم درگیری با فلسطینی‌ها نوشت که نظامیان اشغالگر صهیونیستی هم از تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی و انتقال آن به شهرهای دیگر هراس دارند. به نوشته این روزنامه؛ «انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که درباره تلاش اسرائیل برای کنترل اوضاع در مسجد الاقصی صحبت می‌کند، نشان‌دهنده ترس اسرائیل از تشدید درگیری‌ها است. تل‌آویو بیم آن دارد اقداماتش در مسجد الاقصی باعث واکنش گروه‌های فلسطینی به آن شود.»

ضمن اینکه مردم فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه و اراضی ۱۹۴۸ ثابت کردند اشغالگران زبانی جز زور نمی‌فهمند. دیگر آن زمانی که فرماندهان نظامی صهیونیست با اتکا به نیروی هوایی و زمینی طی چند ساعت با موفقیت به عملیات‌های نظامی خود خاتمه می‌دادند به پایان رسیده است.

شاهد این مدعا آنکه یک نهاد صهیونیستی چندی پیش پیشنهاد کرده بود که جزایر غیر مسکونی یونان از این کشور خریداری شده و برای در امان ماندن از حملات موشکی مقاومت، آن‌ها را تبدیل به پناهگاه کنند. این سخن بدین معناست که دیگر نقطه امنی در سراسر اسرائیل وجود ندارد و صهیونیست‌ها برای در امان ماندن جانشان باید به جایی غیر از ارض به اصطلاح موعود پناهنده شوند!

به بیان دیگر، قدس و تعرض به مقدسات میلیاردها مسلمان در آن، از خطوط قرمزی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند میلیون‌ها شهروند صهیونیست را تا هفته‌ها ساکن پناهگاه‌ها کند، زندگی روزمره آن‌ها را مختل نماید، فرودگاه‌ها را تعطیل کند، موجب قطع ارتباطات رژیم صهیونیستی با جهان شود و همه این سناریوها می‌تواند تنها با فشردن یک دکمه و شلیک بارانی از موشک از جانب شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی صورت بگیرد.

این در حالی است که کشورهای مرتجع عربی برای برقراری ارتباط دیپلماتیک و اقتصادی با اسرائیل از یکدیگر سبقت می‌گیرند. مصر، امارات، مراکش و بحرین بدون توجه به تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، در نشست «نقب»، هم‌پیاله اسرائیل شدند و قول همکاری به این رژیم دادند.
صهیونیست‌ها پیش از آن نیز از سریال عادی سازی رونمایی کرده بودند. دولت غاصب و کودک کش صهیونیستی از این برگه برای سرپوش گذاشتن بر آینده تاریک خود بهره می‌گیرد؛ حال آنکه «نفتالی بنت»، در اولین سفرش به امارات، مورد استقبال موشک‌های یمنی قرار گرفت و معلوم نشد که آیا شبانه از امارات گریخت یا به پناهگاه خزید.

این در حالی است که صهیونیست‌ها هیچ‌گاه به عهد و پیمانی که بسته‌اند پایبند نبوده‌اند؛ چه در اسلو، چه شرم الشیخ و چه در نقب. شهرک‌سازی، نژادپرستی زیر پا قرار دادن توافق‌های بین‌المللی و اقدام به جنایت در طول هفت دهه گذشته ثابت کرده که خوی سبعانه آن‌ها غیر قابل تغییر است و آن‌ها برنامه مشخصی برای تسلیم کردن مردم فلسطین داشتند.

انتفاضه اخیر قدس و همراه شدن مردم با مقاومت نشان داد که همه این معادلات در حال چرخش بوده و پیروزی بزرگ در راه است. بازگشت غرور آفرین گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به شاخه نظامی فتح در شهرهای جنین، نابلس، الخلیل، غزه و همراه شدن آن‌ها با دیگر شاخه‌های نظامی اعم از جهاد اسلامی، حماس، جبهه خلق و کمیته‌های مقاومت شواهدی از رجوع قوی‌تر به آرمان قدس و آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی است.

*کارشناس مسائل بین‌الملل

منبع: حمایت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار