وزیرآموزش و پرورش در سفر کوتاه به استان گیلان؛

دانش‌آموزان سرمایه‌های کشورند که برای حفظ و نگهداری آن‌‌ها باید کوشا باشیم

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش در نشست خبری شهرستان آستارا گفت هیچ یک ازکلاس درس ما به واسطه کرونا در کشور تعطیل نشده است و همه دانش آموزان در مدارس حضور دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سرمایه‌های کشورند که برای حفظ و نگهداری آن‌‌ها باید کوشا باشیم

یوسف نوری روز سه‌شنبه در جریان سفر کوتاه به استان گیلان با اشاره به میلاد امام حسن(ع) و تکریم روز ملی خیرین، خاطر نشان کرد: خیرین کشور کارهای بزرگی را انجام می‌دهند، همان طوری که همه معلمان ما در دوران کرونا با ایثار خود خانه‌های خودشان را تبدیل به کلاس درس کردند. آن‌ها بچه‌های خودشان را کنار زدند که بچه‌های مردم را درس بدهند. آن زمانی که به معلمان پهنای باند اینترنت نداده بودند از پهنای باند اینترنت شخصی خود برای تداوم آموزش به دانش آموزان استفاده می‌کردند.

وی با اشاره به بازدیدهایی که از چند مدرسه در شهرستان آستارا داشت، به نظم خوب آن مدارس اشاره کرد و گفت: در یکی از این مدارس با خط زیبایی نوشته بود " معلم گل زیبای باغ آفرینش" و قطعا معنی این جمله را همه می‌دانیم.

نوری در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان امانت و سرمایه‌های آینده ایران و آموزش و پرورش هستند، افزود: با توجه به آیه شریفه" والعصر، ان الانسان لفی خسر" دانش آموزان سرمایه آموزش و پرورش هستند و هیچ کسی سرمایه خود را نمی‌سوزاند. همچنین دو رکن رکین مدرسه که اولین آن دانش‌آموز است، زیرا اگر او نباشد معلمان هم نیستند و ما از وجود دانش آموز در مدرسه قوام پیدا می‌کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی ضمن تشکر از سرگیری آموزش حضوری در مدارس استان گیلان، تصریح کرد: ۵۶۰هزار کلاس درس در سطح کشور داریم، هیچ کلاس درسی به واسطه کرونا در کشور تعطیل نشده و همه دانش آموزان در مدارس حضور دارند. زمانی که در ستاد کرونا بودم مقاله‌ای با نام "کودکان در قفس کرونا" نوشتم که در این مقاله دو بعد روانشناختی و جامعه شناختی کرونا در مورد کودکان را مورد بررسی قرار دادم. مباحثی همچون؛ چاقی دانش آموزان، استرس، ترس‌های مرضی و انواع و اقسام واکنش‌های روانشناختی و رفتار شناختی و از بعد جامعه شناسی هم جامعه پذیری، مانند؛ پرتاب شدن به فضای مجازی، نزاع و ... را مورد بررسی قرار دادیم که آسیب‌های جدی را به دنبال دارد و این موضوعات را معلمان و راهبران آموزشی ما در سطح شهرستان‌ها باید مورد بررسی و بحث و به چالش بکشانند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: رتبه بندی از سال ۱۳۹۲تا به الان تعطیل بود و ما به احترام معلمین رتبه‌بندی را آغاز کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید در مدارس استعدادهای افراد را شناسایی کنیم، گفت: آموزش و پرورش محور همه امور است و امروزه باید بیشتر به کتاب‌ها مراجعه کنیم و معلمان نباید مطالعه کتاب را فراموش کنند و به دانش آموزان هم کتاب خواندن را یاد بدهیم. در این میان نیز معلمین ما باید به بخش‌های فرهنگی و ظرفیت شهرهای خود آگاهی کامل داشته باشند.

وی همچنین در خصوص استخدام نیروهای مهرآفرین، پیمانی و .. عنوان کرد: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، مقرر شد از60 هزار نفر آن‌‌ها آزمونی اخذ شود که انشالله استخدام شوند و تکلیف آن‌ها مشخص شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه ما دیدگاه‌‌های متفاوتی را دنبال می‌کنیم حتی به معلم، دانش آموز و کرونا و مطمئن هستیم که دانش‌آموزان ما مراعات می‌کنند، خاطر نشان کرد: امروز در بازدید از مدارس شهرستان دیدم که دانش آموز ابتدایی ماسک زده و تمام نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند و این یعنی دانش آموزان ما به سواد سلامت دست یافته‌اند. ما درآموزش سواد سلامت در هر مرحله از زندگی کارها، پژوهش‌ها و برنامه ریزی‌های متفاوتی برای دانش‌آموزان داریم. به طور مثال؛ در بحث دانش‌بنیان باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم تا شعار سال محقق گردد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار