در سفر به استان گیلان و در راستای طرح آمایش سرزمینی ساخت هنرستان‌ها صورت گرفت؛

دستور ساخت هنرستان ١٠ کلاسه در مزرعه پرورش ماهیان خاویاری تالش از سوی وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر به استان گیلان، از بزرگترین مزرعه تکثیر و پرورش و عمل آوری ماهیان خاویاری شرکت مروارید قروق شهرستان تالش بازدید کرد و در راستای طرح آمایش سرزمینی احداث هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، دستور ساخت هنرستان ١٠ کلاسه در این مزرعه را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دستور ساخت هنرستان ١٠ کلاسه در مزرعه پرورش ماهیان خاویاری تالش از سوی وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری در این بازدید با اشاره به اینکه این مزرعه ظرفیت مناسبی برای اشتغال جوانان متخصص و فارغ التحصیل منطقه را دارد، گفت: کشور از ظرفیت های قابل توجهی در پرورش آبزیان برخوردار است و در استان گیلان و تالش نیز با تلاش مجریان طرح ها، اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی در ادامه این بازدید، دستور ساخت هنرستان ده کلاسه در این مرکز را صادر و تصریح کرد: دانش آموزان این منطقه با تحصیل در این هنرستان دانش بنیان از ظرفیت بسیار بالای اقتصادی پرورش ماهیان خاویاری بهره می برند و می توانند برای کشور ارزآوری داشته باشند.

شایان ذکر است، مزرعه پرورش ماهیان خاویاری مروارید قروق تالش در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و هر پنج نوع ماهی خاویاری دریای خزر در این شرکت پرورش داده می شود. در این مرکز ۸۰ درصد بچه ماهی خاویاری کل کشور معادل ۴ تن خاویار، ۱۵۹ هزار تن گوشت و چهارصد هزار بچه ماهی تولید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار