افتتاح فاز اول مجتمع آموزشی خیرساز امید و اندیشه در ناحیه یک شیراز

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به مشکلات ناشی از بیماری کرونا و حضوری شدن مدارس بعد از دوسال، از ضرورت نوسازی تجهیزات و امکانات درون مدرسه خبر داد و افزود: در این زمینه با تمام وجود نیازمند حمایت‌های خیرین هستیم.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح فاز اول مجتمع آموزشی خیرساز امید و اندیشه در ناحیه یک شیراز

محمد خلیل عسکری در آیین افتتاح فاز اول مجتمع آموزشی خیرساز امید و اندیشه ناحیه یک شیراز، با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شیراز افزود: با وجود اینکه بیش از 35 درصد دانش آموزان در شیراز مشغول به تحصیل هستند اما فقط 14 درصد فضای آموزشی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در این راستا نیازمند تلاش و توجه بیشتر مسئولین امر و حمایت های بیش از پیش خیرین مدرسه ساز هستیم.

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز در این مراسم گفت: این آموزشگاه دارای 12 کلاس و سایر فضاهای آموزشی و تربیتی است که به همت خیران نیک اندیش «تراث مظلوم» که در اصل لبنانی است و «محمد علی فرد سرهنگی» در ناحیه یک شیراز ساخته شده است.

سرافراز موصلی افزود: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 2000 متر مربع، با زیر بنای نزدیک به یک هزار و 700 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد تومان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این آموزشگاه مجهز به تجهیزات آموزشی روز دنیا است گفت: این آموزشگاه در محله شهرک فرهنگیان که در واقع یکی از نیازهای شدید این محله بود افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس فارس همچنین به برخی پروژه های درحال ساخت اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از 68 پروژه ای است که در محله های مختلف شیراز در دست اجراست.

موصلی گفت: شهر شیراز در بین شهرستان های استان فارس به دلیل مهاجرت های صورت گرفته پایین ترین سرانه فضاهای اموزشی را دارد.

وی افزود: در این راستا در نظر داریم در سال 1401 بیش از 30 پروژه مشابه این پروژه در شیراز افتتاح کنیم که بنا بر این قریب به 2 مترمربع به سرانه فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه خواهد شد.

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس فارس ادامه داد: اولویت پروژه های تعریف شده نیازمند افتتاح بیشتر در نواحی جنوب و شرق شیراز شامل ناحیه 3 ،ناحیه 4 و بخشی از ناحیه 1 می باشد.

موصلی شیراز را یکی از شهرستان های پیشرو در جذب منابع خیری در کشور دانست و افزود: در شهرستان شیراز تقریبا منابع خیری 50 درصد اعتبارات دولتی است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه یک چهارم مجتمع آموزشی پیش بینی شده برای این منطقه در مقاطع مختلف ابتدایی ،متوسطه اول و دوم است گفت: هر کدام از فازها قریب به 10 میلیارد تومان پیش بینی اعتبار دارد که به صورت 50 درصد خیر و 50 درصد دولتی قرار است تامین شود که حداکثر ظرف 5 ماه آینده عملیات اجرایی فاز دوم در مقطع متوسطه اول با 12 کلاس آغاز خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه 1 شیراز نیز در این مراسم گفت: سنت حسنه ی مدرسه سازی باعث می شود که دانش آموزان بهتر بتوانند در آن ها رشد و تربیت شوند.

جمال رزاق منش با اشاره به ضعف فضای فیزیکی در ناحیه 1 گفت: 13 شهرک اقماری در حوزه آموزش و پرورش ناحیه 1 است؛ درصورتی که 6 مدرسه وجود دارد؛ پس بایستی در تامین فضاهای بیشتر آموزشی برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: در این 6 مدرسه 4هزار دانش‌آموز در دو نوبت درحال تحصیل هستند و در هر کلاس با تراکم نزدیک به 40نفر دانش آموز مواجه هستیم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه 1 شیراز، با اشاره به روند رو به رشد جمعیت و مهاجرت در شهرک‌های موجود گفت: مسئولان امر باید در راستای افزایش فضای فیزیکی آموزشی برنامه‌ریزی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار