معاون پرورشی آموزش و پرورش دماوند:

تفاهم‌نامه همکاری برنامه‌های تربیت‌بدنی دماوند با همکاری اداره کل شهرستان‌های تهران

دماوند (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری اجرای برنامه‌های تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در قالب «طرح شهید سلیمانی» معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش دماوند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران منعقد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه همکاری برنامه‌های تربیت‌بدنی دماوند با همکاری اداره کل شهرستان‌های تهران

رقیه عرب، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و‌ پرورش دماوند در گفت‌‌وگو با پانا گفت: تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح‌‌های تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در مدارس دماوند با نام‌ «طرح شهید سلیمانی» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، منعقد شد.

عرب اظهار کرد: ورزش نقش مهمی در تندرستی و سلامت روانی دارد. روان انسان‌ها هم مستقیما تحت تاثیر شرایط بدنی و جسمانی او است، فعالیت‌های ورزشی یک روش آسان، مناسب و کم هزینه در جهت بهبود سلامت روحی دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: در جامعه امروزی، افزایش جمعیت و کمبود فضاهای سبز و پیشرفت فناوری باعث کم تحرکی بین دانش‌آموزان شده است که این نیاز بیشتر به فضاهای ورزشی و سرمایه‌گذاری در بخش تربیت بدنی را بیشتر می‌طلبد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت درس تربیت بدنی و نقش آن در سلامت دانش آموزان و با توجه به محرومیت منطقه و کمبود امکانات و فضاهای ورزشی مناسب در مدارس جهت ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان، تدابیر لازم برای ایجاد و تجهیز فضاهای مناسب بسیار ضروری است که این امر طی بازدیدهای به عمل آمده از مدارس منطقه توسط کارشناسی تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش دماوند و تشخیص مدارسی که شرایط ایجاد این فضاها را داشته‌اند، شناسایی شد و برای تخصیص بودجه به اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران معرفی شدند.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش دماوند ادامه داد: طبق تفاهم نامه همکاری اجرای برنامه های تربیت بدنی و فعالیت فعالیت های ورزشی مابین اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و آموزش و پرورش منطقه دماوند «طرح شهید سلیمانی» برای اجرای طرح های تربیت بدنی در مدارس و در راستای سند تحول بنیادین با اولویت قرار دادن مدارس مناطق محروم منعقد شد.

عرب عنوان کرد: این طرح با حضور مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، الهه حسن‌پور معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش شهرستانهای استان تهران، زهرا طاولی مدیر آموزش‌وپرورش منطقه دماوند و رقیه عرب معاون پرورشی و تربیت بدنی دماوند انجام شد؛ مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان بودجه برای ایجاد سه زمین چمن مصنوعی یک زمین فوتبال ساحلی دو کلاس درس تربیت بدنی و یک مدرسه پویا و همچنین تعمیر و تجهیز دیگر فضاهای ورزشی زیر نظر آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

وی در پایان گفت: ۳۰‌درصد بودجه مورد نیاز جهت ایجاد اماکن ورزشی از محل اعتبارات شهرستان تامین شود. امید است تمامی مدارس منطقه به زودی تجهیز شده و تغییر در روند فعالیت های ورزشی و سلامت دانش آموزان در مدارس صورت گیرد.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار