حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای:

ضرورت تفکیک پرونده‌های مجرمان حرفه‌ای و افراد مجرم فریب‌خورده

اسلامشهر (پانا) - رئیس قوه قضاییه خطاب به قضات در اسلامشهر گفت میان مجرمان حرفه‌ای و خطرناک و افرادی که از روی غفلت یا فریب‌خوردگی جرمی را مرتکب شده‌اند تفکیک قائل شوید و ضمن آراسته کردن خود به تقوا و صبر و بردباری، پیوسته درصدد جلب رضایت مردم و مراجعه کنندگان برآیید.

کد مطلب: ۱۲۷۰۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تفکیک  پرونده‌های مجرمان حرفه‌ای و  افراد مجرم فریب‌خورده

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه امروز با حضور در شهرستان اسلامشهر، بصودت سرزده از مجتمع قضایی شهرستان بازدید و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مراجعه کنندگان و پرسنل قضایی از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید از تمامی ۸ شعبه بازپرسی و ۱۳ شعبه دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر و همچنین دفتر اظهارنظر و ثبت کل این دادسرا بازدید کرد و ضمن کسب اطلاع از آمار پرونده‌های موجودی، ورودی و مختومه این ۲۱ شعبه و فرآیند دریافت و ارجاع پرونده‌ها در آنها، به صورت موردی به مطالعه چند پرونده پرداخت و خطاب به قضات تحقیق و دادیاران این واحد قضایی بر اعمال نهایت دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و فوریت در ارجاع آن‌ها به مراجع قضایی بعدی جهت پیشگیری از اطاله دادرسی‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای هنگام سرکشی به یک شعبه بازپرسی دادسرای اسلامشهر خطاب به قاضی جوان خاطرنشان کرد: میان مجرمان حرفه‌ای و خطرناک و افرادی که از روی غفلت یا فریب‌خوردگی جرمی را مرتکب شده‌اند تفکیک قائل شوید و ضمن آراسته کردن خود به تقوا و صبر و بردباری، پیوسته درصدد جلب رضایت مردم و مراجعه کنندگان برآیید، چرا که تلاش برای جلب رضایت مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی علاوه بر داشتن اجر دنیای آخرت سبب پیشگیری از شکل‌گیری پرونده‌های جدید و کاهش آمار ورودی پرونده‌ها می‌شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین از زحمات و خدمات بی‌شائبه و مجاهدانه کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب اسلامشهر که برخی از آن‌ها از اهالی این منطقه نیستند و از مسافت‌های دور هر روز صبح برای ارائه خدمات قضایی به مردم در این واحد حضور می‌یابند، تقدیر کرد.

مشکل کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز شعبات و کارکنان با توجه به میزان پرونده‌های ورودی به مجموعه قضایی اسلامشهر، ارتقاء رتبه و جایگاه مجموعه قضایی شهرستان اسلامشهر، ایجادبسترهای لازم برای کاهش پرونده‌ها ورودی،کاهش اطاله دادرسی، توجه به وضعیت رفاهی حقوق پرسنل از جمله درخواست‌ها و صحبت‌های مطرح شده مراجعه کنندگان و کارکنان مجموعه قضایی شهرستان اسلامشهر با رئیس قوه قضاییه بود.

در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه و بازدیداز دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر مهدی شریفیان، نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و رئیس دادگستری اسلامشهر نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار