مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات :

آموزش‌های ما باید با شعارتولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین همخوانی داشته باشد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت آموزش ها باید با شعارتولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین همخوانی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های ما باید با شعارتولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین همخوانی داشته باشد

با حضور رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات، معاونین آموزش، توسعه مدیریت و پشتیبانی، پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از همکاران اداری این مدیریت جلسه کارگروه توسعه متوازن هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش شهرستان کلات در محل هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش امام خامنه ای برگزار شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در این جلسه یکی از لازمه های حرکت به سمت توسعه متوازن درست را آمایش سرزمینی در حوزه های مختلف دانست و تشریح کرد: اگر نیاز جامعه بررسی شود در آینده آن کمبود نیرو نخواهیم داشت. نداشتن یک برنامه جامع، خلاء بزرگی را ایجاد خواهد کرد. علایق و استعداد دانش آموزان باید به خوبی در نظر گرفته شود و متناسب با نیاز جامعه برنامه ریزی شود.

رمضان پروانه بیان کرد: در سند تحول بنیادین به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان تاکید شده است و هر دانش آموز باید یک مهارت را یاد بگیرد. آموزش های ما باید به نحوی باشد که یک فرد در آینده بتواند در بازار کار نقش خود را پیدا کند و برای آینده خود به درستی برنامه ریزی کند.

پروانه در ادامه گفت: یکی از اهداف توسعه متوازن، تقویت مهارت های شغلی دانش آموزان است. آموزش های ما باید با شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین همخوانی داشته باشد، چرا که بستر اشتغال آفرینی از هنرستان ها شروع می شود. در اسناد بالادستی جایگاه رشته های فنی در راستای ارتقای جایگاه شغلی به خوبی دیده شده و مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از سیاست های توسعه متوازن ارتقای کیفیت آموزشی است. کیفیت آموزشی زمانی ارتقا می یابد که دانش آموز هم ردیف با افرادی قرار بگیرد که با او در یک جایگاه قرار داشته باشند، اما وقتی فاصله،علاقه و بهره های هوشی با هم متفاوت باشد به آنچه‌ که مدنظر ماست، به درستی دست پیدا نمی کنیم.

وی در ادامه به موضوع هدایت تحصیلی اشاره و تشریح کرد: در هدایت تحصیلی باید به درستی عمل و این موضوع به جد دنبال شود، تا در آینده نتیجه مطلوب را بدست آوریم. برای هدایت تحصیلی باید از پایه های پایین تر شروع کنیم. رشته های فنی را به خوبی در بین اولیا و دانش آموزان معرفی کنیم تا با مزیت های رشته های فنی آشنا شوند و این‌ مقوله نیازمند ارتباط بین هنرستان ها و مدارس متوسطه و اولیای عزیز است تا تغییر نگرش اتفاق بیافتد. مشاورین، معلمان و مدیران نقش خیلی مهمی در معرفی رشته ها دارند، باید از فرصت های پیش رو به نحو احسن استفاده کنیم‌ تا توسعه متوازن به درستی اتفاق بیافتد، امیدواریم با همراهی شما عزیزان، اولیا و دانش آموزان گرامی اتفاقات خوبی بیافتد و شاهد رشد شاخص های آموزشی و پرورشی در سطوح مختلف باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار