حضور بانوان در ورزشگاه‌ها روی میز تحلیل شورای فرهنگ عمومی

تهران (پانا) - اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور در هفتصد و هفتادمین جلسه این شورا بر تقویت حوزه فرهنگ در مدیریت ورزش با هدف اصلاح وضع موجود تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور بانوان در ورزشگاه‌ها روی میز تحلیل شورای فرهنگ عمومی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتصد و هفتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور روز سه شنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و دبیر و اعضای این شورا در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر توجه و تاکید بر تقویت حوزه فرهنگ در مدیریت ورزش با هدف اصلاح وضع موجود، برخی از اعضای حاضر به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در این زمینه پرداختند.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به صورت خانواده محور و مبتنی بر شرع مقدس از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح از سازندگان سریال (پویانمایی) سلام ابراهیم با موضوع معرفی شهید هادی ابراهیم، با هدف فرهنگ سازی به منظور آشنایی و معرفی سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آورد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت. این شورا وظیفة خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را به عهده داشت. پس از آن موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا مطرح و بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر توجه به فرهنگ عمومی مردم، پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد.

شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی فعالیت دارد. براساس آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا دارای ۳۳ عضو است و هر دو هفته یک بار، به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهد.

در استان­ها نماینده ولی­ فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان به عنوان رییس شورا، استاندار؛ نایب رییس شورا و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دبیر آن است، در شهرستان­ ها نیز امام جمعه؛ رییس، فرماندار؛ نایب رییس و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دبیر این شورا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار