در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس منطقه ۱۴ عنوان شد:

جهاد تبیین، تلاشی برای جلوگیری از انحراف افکار است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ جهاد تبیین را تلاشی برای جلوگیری از انحراف افکار دانست و عنوان کرد جوان مؤمن انقلابی، از بستر نوجوان مؤمن و انقلابی می گذرد و اصل جهاد تبیین باید از مدارس دوره اول و دوم متوسطه آغاز شده و جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین، تلاشی برای جلوگیری از انحراف افکار است

اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس آموزش و پرورش منطقه ۱۴، با محوریت تبیین سند تحول بنیادین و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، در تالار مهر منطقه ۱۴ برگزار شد. قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴ گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزشی و پرورشی و همینطور احیای نقش تربیتی معلمان، سعی بر بهتر شدن شرایط داریم.

وی گفت: معلمان ما نقش بسیار تأثیر‌گذاری به‌خصوص در مقابل تربیت دانش‌آموزان در جامعه دارند. آن‌ها برای رشد دانش‌آموزان خود، همانند یک مادر یا پدر زحمت می‌کشند. به دلیل نقش بسیار مهم دبیران، باید به معلمان، بصیرت‌افزایی و آگاهی بیشتری داده شود تا در مسیر پیشبرد اهداف، موفق‌تر عمل کنند.

وی افزود: جهاد تبیین، تلاشی برای جلوگیری از انحراف افکار است. جوان مؤمن انقلابی، از بستر نوجوان مؤمن و انقلابی می‌گذرد و اصل جهاد تبیین باید از مدارس دوره اول و دوم متوسطه آغاز شده و جدی گرفته شود. باید با توسعه و به‌روز‌رسانی کتابخانه‌های مدارس و تشویق دانش‌آموزان با معرفی کتاب‌های خوب مورد علاقه قشر جوان و نوجوان، فضایی را ایجاد کنیم تا نشاط مطالعه را به زندگی نوجوان آورده و لذت مطالعه را حس کند.

بیانی با اشاره به موارد مهم در تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش گفت: مورد اول، پیاده‌سازی سند تحول بنیادین است. زیرا در دو جهت قابل تأمل است: اولین مورد، مطالبه رهبر فرزانه انقلاب است که به عنوان ضرورت تحول در آموزش و پرورش مشخص شده و مورد دوم، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: مورد بعدی، بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. مقام معظم رهبری فرموند بعد از همه مبارزات و فعالیت و تلاش و زحمات فراوان، تنها خواسته من از شما این است که بیانیه گام دوم انقلاب را پیاده‌سازی کنید.

بیانی در پایان گفت: با توجه به آسیب‌های زیادی که در جامعه ایجاد شده، ما در قبال دانش‌آموزان این مرز و بوم در حوزه معنویت و اخلاق، باید احساس مسئولیت کنیم. معنویت به معنای برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و در جامعه است. همینطور اخلاق؛ به معنای رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، شجاعت، راستگویی، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکو است.

گفتنی است در پایان جلسه، از زحمات مدیران و سرایداران مدارس تقدیر به عمل آمد.

دانش‌آموز خبرنگار؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار