مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

فرهنگ کار خیر و مدرسه‌سازی باید در بین دانش‌آموزان نهادینه شود

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، توسعه فرهنگ کار خیر و نهادینه شدن آن را هدف بزرگی دانست که باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد تا در حوزه ساخت مدرسه و مدرسه‌سازی توسط خیرین در دانش‌آموزان ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ کار خیر و مدرسه‌سازی باید در بین دانش‌آموزان نهادینه شود

محمد خلیل عسکری در جمع هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مساله فضا و ساختمان از زیرنظام‌های مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این مساله به قدری مورد اهمیت قرار دارد که می‌توان به نحوی آن را از شش ستونی دانست که آموزش و پرورش بر روی آن ایستاده و پایه نهاده شده است.

عسکری گفت: کار خیر و خصوصا مدرسه‌سازی یک فرصت است که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده است و خیرین مدرسه‌ساز قدردان این لطف خداوند باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس توسعه فرهنگ کار خیر و نهادینه شدن آن را هدف بزرگی دانست که باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد تا در حوزه ساخت مدرسه و مدرسه‌سازی توسط خیرین در دانش‌آموزان ایجاد شود.

عسکری گفت: باید یک طرح آمایشی در خصوص فضاهای آموزشی در شیراز و سراسر استان طراحی شود تا هم ظرفیت‌های موجود و هم کمبودها شناسایی و به مناطق محروم و مشکل‌دار در این حوزه توجه بیشتری شده و مساله عدالت آموزشی محقق شود.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فارس نیز در گزارشی روند شکل‌گیری این مجمع را ارائه کرد و افزود: هدف اصلی مجمع خیرین مدرسه ساز انسان‌سازی است و مدرسه در این راه وسیله این هدف است.

محمد علی میرباقری با اشاره به اینکه یکی از اهداف مجمع خیرین مدرسه ساز جذب و تکریم خیرین مدرسه ساز است، استفاده از ظرفیت های اجرایی در سطح کشور و استان و برنامه‌ریزی در خصوص مدرسه یاری و کمک‌های مالی و تجهیز مدارس را از دیگر برنامه‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان برشمرد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس همچنین تسریع در تعهدات دولتی برای تکمیل پروژه‌های خیرین مدرسه‌ساز را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار