حسنی: «رویاد» معبر تنگ حضور در سازمان اوج را به یک آزادراه تبدیل کرد

تهران (پانا) - شامگاه گذشته هم‌زمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل‌قلم مرتضی آوینی سامانه آموزشی «رویاد» در کافه نخلستان سازمان اوج رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
حسنی: «رویاد» معبر تنگ  حضور در سازمان اوج را به یک آزادراه تبدیل کرد

در این مراسم که با حضور برخی از نمایندگان مجلس، مدیران دانشگاه تهران،مؤسسات دانش‌بنیان و مدیران سازمان اوج برگزار شد به مختصات این سامانه اشاره شد .

در بخشی از این مراسم ناصر نادری مدیر سامانه «رویاد» با اشاره به ساختار این سایت گفت: تقریباً ده سال پیش بود که سازمان اوج کارش را آغاز کرد و ما نیز همراه با این سازمان کارمان را دنبال کردیم تا اینکه یک سال و نیم پیش آقای حسنی به فکر شکل‌دهی معاونت شتابدهی و امور استان‌ها افتاد و این معاونت را راه‌اندازی کرد.

«رویاد» یک سامانه آموزشی آنلاین است، ما در سفرهایی که به استانهای مختلف داشتیم بسیاری از مخاطبان اوج به دنبال درگاه ورودی به این سازمان بودند و ما با بررسی‌هایی که کردیم به رویاد رسیدیم.

«رویاد» مخفف رویش و یادگیری است و این سازمان می‌تواند ورود به سازمان اوج را راحت‌تر از گذشته کند.

وی ادامه داد: احتمال دارد بسیاری از افرادی که در این سامانه آموزش می‌بینند در آینده خود به دنبال فعالیت شخصی خودشان بروند و مؤسسات شخصی‌ را افتتاح کنند.

نادری تصریح کرد: شناسایی ، جذب ، توانمندسازی و شبکه‌سازی از رویکردهایی است که در سامانه رویاد به آن فکر شده است.

در ادامه حبیب‌الله آراسته راد رئیس پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران به همکاری این نهاد با سازمان اوج اشاره کرد و گفت: باید عدالت آموزشی را به اقصی نقاط کشور ببریم.

وی در ادامه به سابقه فعالیت‌های دانش‌بنیان و همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: همکاری سازمان اوج با دانشگاه تهران یک اتفاق بسیار خوب است زیرا هر دو این نهارها به دنبال مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند.

در ادامه این مراسم احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری اوج نیز در سخنانی کوتاه گفت: ترجمه ورود استعدادهای جوان به اوج تا امروز مانند یک معبر تنگ یک نفره بود که بافضل خدا با شکل‌گیری سامانه «رویاد» این معبر تنگ به یک آزادراه و اتوبان چندبانده تبدیل‌شده است.

وی ادامه داد: خیلی‌ها از ایران و کشورهایی چون افغانستان، تاجیکستان دیگر پشت در نمی‌مانند و از خانواده اوج می‌شوند.

در این مراسم علیرضا منادی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بحث حضور در شبکه‌های مجازی را سال‌ها می‌گفتیم که باید راه بیفتد ، بعضاً برخی از نهارها آن را قبول می‌کردند اما اتفاق خاصی نمی‌افتاد تا اینکه کرونا آمد و ما را دچار یک خلأ آموزشی کرد.

وی با اشاره به این مطلب که ما در جریان کرونا ازلحاظ آموزشی تلفات بسیاری دادیم، اظهار کرد: البته در ادامه شاهد اتفاق‌های خوبی همچون سامانه شاد و ... بودیم که باعث شد کمکی در این برهه تاریخی که امکان آموزش حضوری نبود به جریان آموزشی کشور کند.

منادی با اشاره به این مطلب که فضای مجازی باید مدیریت شود، گفت: باید محتوای مناسب و آموزش‌های درست در اختیار مردم قرار گیرد تا آن‌ها دچار تضاد آموزشی نشوند.

وی در پایان یادآور شد: نباید مردم را اسیر اطلاعات غلط کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار