هم‌افزایی مدارس دولتی و غیر‌دولتی، مسیر توسعه و پیشرفت در آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نخستین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان‌های استان تهران در سال جدید بر هم افزایی مدارس غیردولتی و دولتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
هم‌افزایی مدارس دولتی و غیر‌دولتی، مسیر توسعه و پیشرفت در آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسعود بهرامی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های اسان تهران ضمن تقدیر از تمامی مدیران و همکاران فرهنگی در راستای کسب رتبه دوم بازگشایی حضوری مدارس در سطح کشور توسط آموزش و پرورش مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران، افزود: تمامی موفقیت‌های آموزش و پرورش مرهون همراهی بخش غیردولتی با بخش دولتی آموزش و پرورش است و اگر این همراهی نباشد از پس انجام این رسالت بر نمی‌آییم.

وی بیان کرد: به واسطه محدودیت‌هایی که در بخش دولتی دستگاه تعلیم و تربیت است، ما به صورت ویژه بر روی مشارکت ارکان غیردولتی برای کمک به آموزش و پرورش حساب کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ازآنجایی که موسسان مدارس و مراکز غیردولتی سرمایه زندگی خود را در این زمینه وارد می‌کنند، راه‌های بسیاری غیر از این بخش برای سودآوری دارند و هر کسی که فکر می‌کند موسسان این مدارس و مراکز صرفا" با هدف فعالیت اقتصادی این کار را می‌کنند از کمترین دانش اقتصادی برخوردارند.

مسعود بهرامی گفت: اگر موسسان این هزینه و اعتبار را در هر جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند بیشتر از مدارس سودآوری دارند، بنابراین اگر آنها محبت می‌کنند و در این عرصه پا می‌گذارند به تاسی از اعتقادی است که به تربیت فرزندان این کشور و آینده میهن دارند و در کنار آن بخشی هم منافع اقتصادی است، ولی رسالت اصلی همان بحث تربیتی است.

وی تصریح کرد: بحث ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش رسالت اصلی ماست و محدود به یک حوزه خاص نیست و شامل همه مدارس اعم از غیردولتی و دولتی است و اگر به سمت ارتقاء حرکت نکنیم دچار خسران خواهیم شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های اسان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هم‌افزایی بین مدارس غیر دولتی و دولتی تأکید کرد: بسیاری از ظرفیت‌ها در مدارس دولتی وجود دارد و به دلیل محدویت‌های موجود امکان بهره‌برداری از آنها نیست و همینطور بسیاری از ظرفیت‌ها در مدارس غیردولتی وجود دارد که ما می‌توانیم در مدارس دولتی از آنها استفاده کنیم، همانند بسیاری از طرح‌ها، دستاوردها و نیازهایی که در مدارس دولتی داریم.

بهرامی با تاکید بر تقویت مدارس دولتی توسط مدارس غیردولتی همچون طرح خواهر خواندگی در آموزش و پرورش، افزود: اگر در آینده بتوانیم بیشتر بر روی این طرح کار کنیم، می‌توانیم علاوه بر تاثیر آن در رفع محرومیت به ایجاد هم‌افزایی بین دو بخش کمک کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نخبه‌های ما در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و در آینده نیز باید مملکت را اداره کنند، اگر خدای ناکرده در بعد آموزشی قوی ولی در بحث تربیتی سهل‌انگاری صورت بگیرد، آینده این مملکت را از دست داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: چه در مدرسه دولتی و چه غیر دولتی با وجود اینکه تمامی آموزش‌ها به صورت حضوری است، اما شاید دانش‌آموزانی به دلیل بیماری و یا شرایط خاص نتوانند از ظرفیت کلاس‌های حضوری استفاده کنند و یا برای استفاده از ظرفیت فعالیت‌های فوق برنامه،می‌توانیم از تولید محتواهای مدارس غیردولتی به عنوان یک دستاورد توسط آن مدرسه یا مرکز در بستر شبکه استفاده کنیم و آنرا الگویی برای سایر مدارس قرار دهیم.

اولین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی شهرستان‌های استان تهران در سال 1401 با حضور سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی و نماینده ناظر در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار