مسئول سازمان تبلیغات اسلامی رودهن:

تقویت روحیه قرآنی در دانش‌آموزان، جهادی معنوی است

رودهن(پانا) - مسئول سازمان تبلیغات اسلامی رودهن، تقویت روحیه قرآنی در دانش‌آموزان بخصوص در نسل‌های امروزه را جهادی معنوی برای فعالان تربیتی در مدارس برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت روحیه قرآنی در دانش‌آموزان، جهادی معنوی است

حجت‌ الاسلام سعید نورایی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی رودهن در رابطه با فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان قرآن نازل شد که همیشه رابطه ویژه‌ای میان این ماه و قرآن وجود داشته و خواهد داشت. ماه رمضان، ماه بهار و انس با قرآن است که ما در این ماه بیش از پیش به خدا نزدیکتر می‌شویم و با خواندن و فهمیدن معارف قرآن به دل‌ها حیات دوباره‌ای بخشیده است. در رمضان باید ویژگی همدم‌بودن با دین و قرآن را در خودمان ایجاد کنیم چرا که این کتاب کامل انسان سازی است، لذا می‌طلبد مومنینی که قرآن دوست هستند؛ حتما کتاب سرشار از معارف گرانبها و مقدسی که سیری از کتاب کامل آموزش انسان سازی است را سرمشق و سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با توجه به آن در مسیر زندگی خود حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن فضیلت بسیاری دارد، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سازمان تبلیغات مرتبط و در راستای قرآن و اهداف آن هستند، در واقع همان‌طور که در آیه ۲۹ سوره فاطر، خداوند بشارت می‌دهد که "من با تلاوت قرآن، به شما پاداش الهی عطا می‌کنم." و در جایی دیگر در روایتی داریم که می‌فرماید "فضیلت و آثار تلاوت قرآن کریم، باعث شکوفایی ایمان و نورانیت و جلای قلب انسان می‌‌شود."، شایسته است که برنامه‌ها بخصوص در ماه رمضان همسو‌تر با قرآن باشد تا ضمن‌ تامین معنویت این‌ماه، بتوانیم انس و شناخت مردم نسبت به قرآن را افزایش دهیم.

حجت الاسلام نورایی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان مسابقات و برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است و در حال اجرا هستند که پیرامون قرآن کریم پایه‌گذاری شده‌اند؛ از جمله این مسابقات، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ تقلیدی برای دانش‌آموزان زیر ۱۶ سال، حفظ برای پنج رده سنی مختلف، روان‌خوانی کل قرآن کریم برای عموم مردم و غیره است. هدف از برگزاری این مسابقات این است که افراد درک کند ماه رمضان ماه نزول قرآن و ماهی است که انسان خودش را با قرآن مانوس می‌کند و قرآن را به عنوان سرمشق و سرلوحه خود در زندگی قرار می‌دهد و بیشتر به قرآن توجه کند.

وی تصریح کرد: نزدیکی به قرآن و انس به آن بخصوص برای دانش‌آموزان معنا و اهمیت ویژه‌ دارد چرا که آنان در حال شکل‌گیری و پی‌ریزی شخصیت مذهبی خود هستند که بی‌شک اگر با آموزه‌های قرآن بیشتر مانوس شوند و آموزش ببینند شخصیت عمیق‌تر و کامل‌تری به لحاظ دینی خواهند داشت، فعالان تربیتی در مدارس باید بیش از بیش به این‌امر توجه داشته باشند و جلوه‌های قرآن را برای دانش‌آموزان ملموس‌تر و جذاب‌تر ارائه دهند.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار