آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

شناسایی دانش‌آموزان مبتلا یا ناقل؛ آموزش دانش‌آموزان مبتلا پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش موضوع درمان دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و آموزش مجازی دانش‌آموزانی که مبتلا شده‌اند یا به هر دلیلی قادر به حضور در مدرسه نیستند، در جلسه ستاد ملی کرونا 08 مطرح و مصوبات آن جلسه متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی دانش‌آموزان مبتلا یا ناقل؛ آموزش دانش‌آموزان مبتلا پیگیری می‌شود

با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش به استان‌های سراسر کشور، تمام مدارس و مراکز آموزشی کشور از روز یکشنبه 14 فروردین ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند. دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی با حضور در مدارس مانند دوران قبل از کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به تحصیل خود می‌پردازند.

گفتنی است دانش‌آموزان از نیمه آبان ماه ۱۴۰۰ حضور در مدرسه را به صورت نیمه حضوری تجربه کرده بودند و روز 14 فروردین بعد از تعطیلات نوروزی کلاس‌های درس را به صورت حضوری آغاز کردند؛ در جلسه 6 فروردین ماه ۱۴۰۱ ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر حضوری شدن مجدد مدارس به صورت کامل، پس از تعطیلات نوروزی گرفت.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان شرط حضور در مدرسه نیست، اما توصیه این است که واکسیناسیون به طور کامل انجام شود. خوشبختانه میزان واکسیناسیون جامعه فرهنگیان خیلی خوب بوده و 95 درصد فرهنگیان دُز اول واکسن کرونا، حدود 90 درصد دُز دوم واکسن کرونا و بیش از 50 درصد فرهنگیان نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس این گزارش جهت آمادگی برای آموزش حضوری، بر رعایت بهداشت فردی و محیط، استفاده از ظرفیت شورای مدرسه برای کاستن از زمان حضور در کلاس و مدرسه، تماس با والدین برای سرویس تردد دانش‌آموزان، عدم حضور دانش‌آموزان مبتلا یا دارای علائم یا بیماری‌ زمینه‌ای و حضور نیروهای اداری در مدارس برای تقدیر از معلمان و محصلان تأکید شده است.

همچنین اصول بهداشت فردی هنگام حضور دانش‌آموزان در مدارس شامل انجام واکسیناسیون، استفاده صحیح و دائم از ماسک، خودداری از حضور در مدرسه در صورت داشتن علائم بیماری، استفاده از لوازم التحریر شخصی، همراه داشتن بطری آب شخصی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، خودداری از دست زدن به چشم‌ها و دهان، استفاده از مُهر و جانماز شخصی در نمازخانه مدارس، پرهیز از دست دادن و پرهیز از خوردن و آشامیدن در فضای بسته مورد تاکید است.

اعلام آمار نهایی شرکت‌کنندگان در مسابقه «قاب نوروز»، اعلام زمان آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد، نحوه ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان، نحوه برگزاری «امتحانات هماهنگ» دانش‌آموزان، اعلام اسامی تیم ملی المپیاد علمی جهانی جغرافی، برگزاری مسابقه «کلام دوست» ویژه ایام ماه مبارک رمضان در شبکه شاد و معرفی محتوای مرتبط با «ماه رمضان» در کتاب‌های درسی از جمله اخبار مهم هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش رو نیز مشروح برخی از اخبار مهم را مرور می‌کنیم:

حضور در مدرسه و کسب مهارت‌؛ بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های فراگیر

باقر امیری کارشناس آموزش و پرورش معتقد است دولت‌ها و سازمان‌ها باید برای برداشتن موانع و عواملی که دانش‌آموزان را از سیستم‌های آموزشی خارج می‌کند، از طریق اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی در مورد حق آموزش، حمایت از اهمیت آموزش برای معیشت پایدار و توانمندسازی فردی، اجتماعی و اقتصادی تلاش کنند.

وی گفت: مدرسه یک موجود جاندار است که به دیگر بخش‌های جامعه تحرک و امید به زندگی تزریق می‌کند. هر چه دانش‌آموز مدت بیشتری از تحصیل باز بماند، احتمال بازگشت او به مدرسه کمتر می‌شود.

تغذیه رایگان دانش‌آموزی پس از ماه مبارک رمضان

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تغذیه رایگان به دانش‌آموزان خبر داد و گفت تغذیه رایگان پس از ماه مبارک رمضان با عنوان طرح باغ دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

ستاری فرد همچنین خبر داد مدارس، تابستان امسال در اختیار ورزش رایگان دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

تشخیص دانش‌آموزان بیمار با استفاده از سامانه «ایران من»

معاون تربیت‌بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس و استقبال 84 درصدی دانش‌آموزان از این امر گفت: دانش‌آموزان مبتلا یا ناقل از طریق سامانه «ایران من» تشخیص داده می‌شوند.

وی بیان کرد: موضوع درمان دانش‌آموزان مبتلا و آموزش مجازی دانش‌آموزانی که مبتلا شده اند یا به هر دلیلی قادر به حضور در مدرسه نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا 08 مطرح خواهد شد و مصوبات آن جلسه متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

از خدا می‌خواهم امسال را سال پیشرفت در کار تربیتی برای ما قرار دهد

اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور روز دوشنبه 15 فروردین ماه با کارکنان سازمان دانش‌آموزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار نوروزی از برکات ماه مبارک رمضان گفت و افزود: از خدا می‌خواهم امسال را سال رحمت، مغفرت و پیشرفت در کار تربیتی برای ما قرار دهد.

تدوین 3 بسته تحولی جدید در آموزش و پرورش استثنایی

حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار نوروزی وزیر آموزش و پرورش با مدیران و کارکنان سازمان‌ آموزش و پرورش استثنایی که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، از تدوین سه بسته تحولی جدید در آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: باید زمینه مشارکت و تعامل سازمان پژوهش با همه‌ بخش‌های وزارت آموزش و همه‌ ارکان تعلیم و تربیت فراهم شود چراکه «سازمان پژوهش» به‌عنوان مرکز فرماندهی در برنامه‌ریزی درسی نقش اساسی دارد.

بازدید و نظارت بر فعالیت 10 هزار و 585 آموزشگاه در اولین روز بازگشایی مدارس

سیدمجتبی هاشمی سرپرست اداره‌کل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ناظران حوزه‌های ستادی در اولین روز از بازگشایی مدارس، از 10 هزار و 585 واحد آموزشی بازدید و بر روند آغاز آموزش‌های حضوری در مدارس نظارت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار