در گفت‌وگو با پانا تشریح شد:

مخالفان اجرای طرح پتروشیمی میانکاله چه می‌گویند؟

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: در دیدار نوروزی با رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضاییه درخواست کردم که درباره این طرح تجدید نظر کنند و ملاحظات محیط زیست را به صورت کامل در نظر بگیرند که البته قول پیگیری داده شد

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت فراکسیون نسبت به اجرای طرح پتروشیمی میانکاله گفت شروع کلنگ‌زنی پتروشیمی قطعا می‌تواند شروع تخریب رسمی منطقه میانکاله باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مخالفان اجرای طرح پتروشیمی میانکاله چه می‌گویند؟

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با پانا درخصوص طرح احداث پتروشیمی میانکاله اظهار کرد:‌ «با این طرح مخالف هستیم. میانکاله یک ذخیره‌گاه زیست‌کره است و از درجه‌بندی حفاظتی بسیار بالایی برخوردار است. اگر قرار باشد در آن منطقه صنعتی احداث شود، آن صنعت باید در راستای حفاظت آن منطقه ایجاد شود زیرا حفظ اکولوژی منطقه به جهت ویژگی‌های که دارد در درجه اول قرار می‌گیرد. در نهایت صنایع گروه الف و ب باید در آن منطقه مستقر شوند یا صنعت مذکور باید بر پایه اکوتوریسم طراحی شود.»

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه‌ صنعتی که قرار است مستقر شود باید بر پایه اکوتوریسم انجام شود، گفت: «شروع کلنگ‌زنی پتروشیمی قطعا می‌تواند شروع تخریب رسمی منطقه میانکاله باشد. بدون شک تبعات این طرح هنوز دیده نشده است به این معنی که هنوز طرح و ارزیابی به‌منظور بررسی اثرات این طرح ارائه نشده است.»

وی درباره بررسی تبعات اجرای طرح پتروشیمی میانکاله گفت:‌ «هنوز گزارش نقض طرح را ندیدم که بگوید طرح مذکور از تخریب منطقه جلوگیری می‌کند یا سازگار با منطقه است.»

ارسال نامه به رئیس قوه قضاییه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین از ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه درباره طرح پتروشیمی میانکاله خبر داد و گفت: «قبل از شروع سال جدید و در هفته آخر اسفندماه، نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه ارسال کردم و در آن مفاد قانونی که باید به آن ارجاع می‌شد را مطرح کردم. علاوه بر این در دیدار نوروزی با رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضاییه، درخواست کردم که درباره این طرح تجدید نظر کنند و در اجرای طرح مذکور ملاحظات محیط زیست را به صورت کامل در نظر بگیرند که البته قول پیگیری داده شد.»

محیط زیست باید اطلاعات صحیح درباره طرح پتروشیمی را ارائه دهد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص موافقت نمایندگان استانی با اجرای طرح پتروشیمی میانکاله نیز گفت:‌ «درباره این طرح با نمایندگان استانی نیز صحبت شده است. مشکلات مردم و مساله اشتغال‌زایی مورد توجه نمایندگان استانی قرار دارد. البته باید گفت که نمایندگان استانی، رئیس‌جمهوری، رئیس قوه قضاییه و وزیر کشور متخصص حوزه محیط زیست نیستند و این وظیفه دستگاه تخصصی(سازمان محیط زیست) این حوزه است که اطلاعات صحیح را درباره طرح ارائه دهد. دستگاه تخصصی باید راجع به آن صحبت کند و دلایل متقن را ارائه دهد.»

وی اضافه کرد: «معلوم است که دغدغه اصلی نماینده استان، همان مسایلی است که مردم درباره آن مطالبه دارند و به نمایندگان مراجعه می‌کنند. بنابراین اولویت این است که صنعت را به منطقه ببرد و اشتغال‌زایی کند اما درباره اجرای طرح پتروشیمی باید گفت این وظیفه بخش تخصصی است که بگوید صنعت مذکور جزو توسعه پایدار است یا خیر.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار