مدیرکل آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی "بهار بوشهر":

14 فروردین، نقطه عطف سال‌های اخیر نظام تعلیم و تربیت است

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با بازگشت دانش‌آموزان به آموزش حضوری، 14 فروردین1401 به نقطه عطف نظام تعلیم و تربیت تبدیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
14 فروردین، نقطه عطف سال‌های اخیر نظام تعلیم و تربیت است

علی موحدی در برنامه تلویزیونی "بهار بوشهر" اظهار کرد: با همه پیشرفت تکنولوژی، هیچ چیزی جای کلاس درس و مدرسه را نمی گیرد و از سویی دیگر، در دوره کرونا شاهد آسیب‌های روانی و اجتماعی و گستت تربیتی و آموزشی بوده‌ایم و بازگشت به آموزش حضوری تصمیم ستاد ملی کروناست.

وی افزود: بنا به مصوبه ستادملی کرونا، از 14 فروردین، در مدارس سراسر کشور، با بازگشت همه دانش‌آموزان به محیط کلاس و مدرسه، آموزش‌ها فقط به شیوه حضوری ارائه می‌شود.

موحدی عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری در تعداد زیادی از مدارس، آموزش‌ها به شیوه حضوری بوده است اما با توجه به رنگ بندی کرونایی، آموزش ترکیبی نیز داشته‌ایم.

موحدی عنوان کرد: از 14 فروردین، آموزش های حضوری در بیش از یکهزار و 800 مدرسه، 10 هزار و 370 کلاس درس و با حضور حدود 240 هزار دانش‌آموز اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برای تامین ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده، تاکنون در یک مرحله سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده است و به زودی نیز به صورت متمرکز و ملی، مرحله دوم سرانه واریز می شود اما اطمینان دارم که خیران نیک اندیش نیز در خصوص این مهم، در کنار آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: معلمان که در همه عرصه‌های نظام پیشرو بوده‌اند، با توجه به نقش الگو سازی خود، در واکسیناسیون نیز پیشگام و پیشرو بوده اند و بیش از ۹۹ درصد فرهنگیان استان هر دو نوبت و ۸۵ درصد دانش آموزان این استان نیز نوبت اول و ۷۵ درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند.

موحدی یادآور شد: در این راستا ۱۴۰ مراقب سلامت، ۱۵ هزار و یکصد عوامل آموزشی، ۷۵۰ مربی پرورشی و مشاور زمینه بازگشت به آموزش حضوری مدارس در استان بوشهر را فراهم کرده اند.

وی اظهار کرد: خط ملی نماد با شماه 1570 با چندین کابین به صورت رایگان، خدمات مشاوره ای به دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا ارائه می نماید .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به تعطیلی و محدودیت‌های دو ساله سفرهای نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا، پیش بینی حضور تعداد زیادی از هموطنان در نوروز سال جدید در استان می‌شد.

وی افزود: با دستور استاندار محترم، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به جز ماموریت ذاتی خود برای میزبانی از مهمانان فرهنگی، مسئول کمیته اسکان گردشگران غیرفرهنگی نیز بوده است.

موحدی خاطرنشان کرد: با همه مشکلات و محدودیت‌ها، اما با همت مدیران و کادر اجرایی مدارس، روزانه حدود20 هزار گردشگر در 500 مدرسه و 4هزار کلاس درس پذیرش شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار