دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هم از ١۴ فروردین باید به مدرسه بروند

تهران ( پانا) - سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هم مانند سایر دانش‌آموزان از ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند.

کد مطلب: ۱۲۶۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هم از ١۴ فروردین باید به مدرسه بروند

حمید طریفی حسینی در خصوص روند بازگشایی مدارس استثنایی با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ششم فروردین 1401، اظهار کرد: در مدارس استثنایی با توجه به کم بودن تعداد دانش آموزان در هر کلاس، لزوم ارائه آموزش‌ها به صورت عملی، عینی و مجسم، امکان ارائه خدمات توانبخشی به صورت انفرادی و استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های حضوری، از آبان ماه سال گذشته به تدریج در بسیاری از مناطق کشور فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی این مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری یا ترکیبی دنبال ‌شده است.

وی ادامه داد: ضرورت حضوری بودن فعالیت‌های مدارس استثنایی با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزش‌ها، ویژگی‌ها و نیازهای خاص آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی بیش از مدارس عادی احساس می شود.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی تصریح کرد: در شرایط کنونی، با توجه به تغییر فصل و معتدل شدن هوا، فراهم شدن امکان تهویه هوا به صورت طبیعی در کلاس‌های درس، واکسیناسیون گسترده معلمان، دانش آموزان و آحاد جامعه در کشور و بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا می‌توانیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه فعالیت‌های تمام مدارس استثنایی را به صورت کاملا حضوری داشته باشیم.

طریفی حسینی اضافه کرد: با این حال، شرایط و اقتضائات برخی از دانش آموزان استثنایی دارای مشکلات خاص، همچون «نقص شدید دستگاه ایمنی» مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه آموزش‌های حضوری مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: این شیوه‌نامه با در نظر گرفتن شرایط جدید کشور در زمینه کنترل بیماری کرونا در سال جدید در حال نهایی شدن است که تا قبل از پایان تعطیلات نوروزی به استان‌ها و مناطق ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار