معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن:

مربی پرورشی در مدارس، نقطه عطف پویایی و بالندگی برای تربیت نسل آینده است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن، ضمن اعلام برگزاری مسابقه‌ای تحلیلی در ایام نوروز برای کارکنان پرورشی در منطقه، پرورش و تربیت را فراتر از آموزش‌های مستقیم، خشک‌ و الزاما درسی در آموزش و پرورش اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مربی پرورشی در مدارس، نقطه عطف پویایی و بالندگی برای تربیت  نسل آینده است

سید احمد الهی‌نیا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن از آغاز یک‌ مسابقه پژوهشی و تجربی در بین‌ معاونان و مربیان پرورشی مشغول در مدارس رودهن در ایام نوروز خبر داد.

وی پیرامون این مسابقه و روند اجرایی آن در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «درباره فعالیت یک‌مربی پرورشی همیشه این‌چالش مطرح بوده است که کارکرد یک‌ معلم پرورشی در مدارس چیست و اگر نباشد لزوما اتفاق خاصی در روند جاری مدرسه نمی‌افتد و سوال‌ها و مسائلی از این قبیل که همواره وجود و فعالیت یک‌نیروی پرورشی در مدارس را زیر سوال برده‌است.»

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن، ادامه داد: «در این‌ مسابقه از فعالان پرورشی در مدارس خواسته شد در ایام نوروز که فرصت خوبی برای برخی فعالیت‌های شخصی است در قالب نوشتاری به این سوال که «کارکرد یک‌ مربی پرورشی در مدرسه چیست؟» پاسخ دهند، در این زمینه هم از تجربیات خود و دانشی که پیرامون آن دارند استفاده کنند و آن را در قالب مقاله، متن ادبی، طنز و یا خاطره از تجربیات تربیتی خود ارائه دهند و به حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش رودهن بعد از پایان تعطیلات نوروزی تحویل دهند‌ تا در صورت کمیت و کیفیت مناسب آثار دریافتی، به عنوان یک‌ اثر آن را به مرحله چاپ‌ هم برسانیم.»

وی افزود: «در کل جهان ثابت‌شده است که آموزش‌های صرف درسی و مستقیم آنچنان‌کارایی ندارد و مدرسه علاوه بر یک‌محیط آموزشی، یک‌ مکان اجتماعی برای یادگیری بسیاری از ارزش‌های ملی و مذهبی، مهارت‌ها، اخلاقیات و بسیاری موارد ارزنده دیگر است و مسلما بستری که بتوان در آن، این موارد را به دانش‌آموز آموزش داد و مطالبی را پیرامون آن به او عرضه کرد در بطن فعالیت‌های تربیتی و پرورشی‌ است.»

مربی پرورشی به موثرترین فرد در مدرسه تبدیل شود

الهی‌نیا همچنین خاطرنشان کرد: ضمن درخواست از همکاران پرورشی منطقه، انجام‌ این فعالیت سبب تفکر و تجزیه و تحلیل نقش خودشان در مدارس می‌شود، این‌که جایگاه خود را ارزشمند بداند و طوری در مدرسه رفتار نکنند که دیدگاه یک معلم رزرو و جانشین را به او داشته باشند، رابطه خود با دانش‌آموز را جدی بگیرند و بداند این رابطه سبب بسیاری آموزش‌های شگرف در تربیت دانش‌آموز در آینده خواهد شد. در واقع به این درک از نقش خود برسد که او با تمام‌ فعالیت‌هایش می‌تواند موثرترین فرد در مدرسه باشد.»

معاون‌ پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن در تکمیل صحبت‌هایش اظهار کرد:«سهم آموزش و پرورش در زمینه تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی این است که افرادی چون‌ معلمان و مربیان پرورشی با تربیت صحیح بتوانند نیروهایی تربیت کنند که با دانش و تعهد مسئولیت‌پذیر و کارآفرین شوند و ثابت کنند که آموزش و پرورش سازمانی مصرف‌کننده نیست، بلکه وظیفه خطیر تولید نیروی انسانی کارآمد و شهروندانی مومن و متعهد را بر عهده دارد.»

تمام‌ فعالیت‌های تربیتی، تاثیری بلند‌مدت دارد

سیداحمد الهی نیا در پایان اضافه کرد: «یکی دیگر از هدف‌ها از انجام‌ این اقدام در منطقه، شرایط زیست بوم جدید آموزش و پرورش بود که فعالیت‌های تربیتی و اهمیت آن را هم در مدارس به چالش کشیده‌است، مربیان‌پرورشی ما باید آگاه باشند که اقداماتی که آن‌ها انجام می‌دهند در تمام‌زمینه‌های هنری، ورزشی، مناسبت‌های ملی و مذهبی و هر آنچه یک‌ مربی پرورشی در مدرسه انجام‌ می‌دهد تاثیری بلندمدت در روح و روان دانش آموز می‌گذارد، و چه بسا در مسیر زندگی آینده آن دانش‌آموز نقشی حیاتی و مهم خواهد داشت.»

زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار