مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد

تاکید بر اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی با استفاده از هنر تئاتر در جامعه

قم(پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر ضرورت اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی، بویژه فرهنگ رضوی در جامعه با استفاده از هنر تئاتر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی با استفاده از هنر تئاتر در جامعه

«سید موسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی رضوی، اظهار داشت: حضور موفق 11 گروه نمایشی در بخش نمایشنامه خوانی اتفاق خوبی است و امیدوارم در سال 1401 این جشنواره با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.
دبیر جشنواره همچنین بر نقش هنرمندان تئاتر استان قم در توسعه تئاتر دینی و مذهبی تاکید و ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله با شناسایی و همراهی هنرمندان تئاتر رضوی، اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی به ویژه فرهنگ رضوی در جامعه افزایش داشته باشد.
«علی فرحناک» مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم و دبیر اجرایی این جشنواره نیز گزارشی از روند برگزاری جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی رضوی ارائه کرد.
در ادامه، رفایی مشاور فرهنگی و هنری و امور استان‌های بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری جشنواره نمایشنامه خوانی برای اولین بار عنوان کرد: با توجه به جایگاه خاص استان قم در هنرهای نمایشی و تعزیه خوانی در کشور، ان شاءالله دوره های بعدی این جشنواره با رفع بیماری کرونا با قوت و حضور تمام گروه ها برگزار شود و استان قم در بین پایگاه نشر معارف رضوی از حیث جایگاه رتبه دوم را در برنامه های هنری بعد از مشهد داشته باشد.
ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز با تاکید بر ضرورت تاثیر گذاری هنرنمایش رضوی و حمایت مسئولان در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی، عنوان کرد: امیدواریم هر قدمی که از سوی هر یک از عاشقان امام رضا(ع) با هدف خدمت برداشته می شود، مورد توجه و عنایت آن امام همام قرار گیرد.
در این مراسم کلیپی درباره زنده یاد سعید تشکری پخش و سپس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سید حسین فدایی حسین دبیر علمی- تخصصی جشنواره، لوح یادمان و اولین تندیس جشنواره به پاس سالها تلاش در عرصه فرهنگ و هنر رضوی، به نمایندگی از خانواده سعید تشکری، به رفایی مشاور فرهنگی و مسئول امور استانهای بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تقدیم شد.
مرحوم سعید تشکری نویسنده، کارگردان و هنرمند فقید مشهدی در سال ۱۳۹۹ به عنوان خادم فرهنگ رضوی از سوی بنیاد امام رضا(ع) انتخاب و از وی تقدیر شد.
در مراسم فوق، کریم دادیان مدیر بخش پژوهش و انتشارات بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، طباطبایی مدیرعامل و سعید تهرانی رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، شهرام کرمی به نمایندگی از هیئت داوران جشنواره، حسن دلیر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، محمدرضا آزاد عضو هیئت انتخاب جشنواره و اصغر نوبخت پیشکسوت تئاتر قم نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار