مولوی به پانا خبر داد

درخواست بررسی دو فوریتی موضوع حذف کنکور

تهران (پانا)_ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیرامون جزئیات اجرای مصوبه حذف کنکور توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
درخواست بررسی دو فوریتی موضوع حذف کنکور

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با پانا درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف و ساماندهی کنکور گفت: «مشکل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که با اصل قانون مجلس در تعارض است.»

مولوی گفت: «مشکل دیگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی و حذف کنکور کمکی به عادلانه شدن عدالت آموزشی نمی کند زیرا مناطق مختلف و محروم ما اصلاً در این زمینه نمی توانند با دانش آموز مرکز استان رقابت کند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: « این عجله ای که برای اجرای مصوبه حذف کنکور گذاشته شده، غیر قابل درک است. این مصوبه اصلاً قابلیت اجرا ندارد و نباید در این زمان اجرا شود.»

مولوی در ادامه تاکید کرد: «مجلس برای مقابله با این مصوبه یک بیانیه با امضای ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس امضا کرد. این مصوبه مشکل استان‌های محروم و مرزی را در کنکور بیش از این خواهد کرد. دانش‌آموزان مناطق محروم و مرزی دسترسی آسان به کتب و منابع آموزشی دسته اول ندارند و نمی‌توانند در یک آزمون با دانش‌آموزان سایر مناطق برخوردار رقابت کنند. دانش‌آموز مناطق محروم نمی‌تواند با اتکا به معدل خود در سطح سایر دانش‌آموزان کشور رقابت کند.»

مولوی ادامه داد: «معاون اول رئیس جمهور نیز این مسئله را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند که این مصوبه برخلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است. اکنون یک درخواست بررسی دو فوریتی موضوع حذف کنکور را به امضا رسانده ایم و به معاونت قوانین مجلس تقدیم کرده‌ایم. اگر این موضوع به صحن علنی مجلس بیاید قطعاً به این مسئله ورود خواهیم کرد و مجلس پای این مسئله خواهد ایستاد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار