مهدوی‌کیا: هنوز به برد دربی و قهرمانی ششم خوشبینم

نباید به لک حمله کرد، او نیاز به آرامش و حمایت دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم با برتری در دربی می‌تواند برای ششمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مهدوی‌کیا: هنوز به برد دربی و قهرمانی ششم خوشبینم

به گزارش ایران ورزشی، هادی مهدوی‌کیا مدافع راست پیشین پرسپولیس که حالا مربی تیم کیا محسوب می‌شود، روز گذشته همراه تیمش در یک بازی تدارکاتی مقابل پرسپولیس به میدان رفت اما با سه گل مغلوب قهرمان ایران شد. به همین بهانه گفت‌و‌گویی با این پیشکسوت پرسپولیسی داشتیم که می‌خوانید:

تیم‌تان در بازی دوستانه روبه روی پرسپولیس قرار گرفت. شرایط بازی چطور بود؟

بازی خیلی خوبی را از دو تیم شاهد بودیم. دیداری که بازیکنان جوان ما با بازیکنان پرسپولیس تنه به تنه شدند که به لحاظ بالا رفتن اعتماد به نفس و بقیه موارد، خیلی به سود تیم ما خواهد شد. بازیکنان کیا کم سن و سال و جوان هستند و در مرز 18 سالگی قرار دارند. ما با تیمی مصاف داشتیم که قهرمان پنج سال اخیر لیگ برتر شده و مسلماً رقابت با چنین تیمی از هر بابت می‌تواند به سود تیم ما باشد. حتماً نتیجه این موضوع برای تیم ما مثبت خواهد بود.

بازیکنان اصلی پرسپولیس مقابل‌تان به میدان آمدند؟

به هر حال ما با تیمی بازی کردیم که همه بازیکنانش باکیفیت و خوب بودند. آنها فشار زیادی به تیم ما آوردند. این مسأله حس و حال خوبی برای بازیکنان جوان ما به وجود آورد.

با برادرتان مهدی هم در مورد پرسپولیس صحبت می‌کنید؟

من نه اما همکارانم در تیم با آقا مهدی حرف زده بودند و مسائل مربوط به تیم خودمان و سایر موارد بازی‌ با پرسپولیس را به برادرم انتقال دادند.

بعد از باخت پرسپولیس به صنعت نفت با این تیم بازی کردید. وضعیت روحی سرخپوشان را چطور دیدید؟

قدر مسلم حال همه بد بود. حتی خودم به عنوان پیشکسوت تیم خوب نبود. شاید روز خیلی خوبی برای برگزاری دیدار انتخاب نکردیم اما انگیزه بازیکنان تیم برای بازگشت به شرایط خوب، قابل توجه بود. من آرزو می‌کنم هر چه زود‌تر تیم محبوبم به شرایط ایده‌آل روحی و فنی بازگردد.

با این شرایط، فکر می‌کنید وضعیت پرسپولیس روبراه ‌شود؟

باخت بدموقعی بود اما من اطمینان دارم پرسپولیس برمی‌گردد. بالاخره در لیگ، یک تیم دچار افت یا شکست می‌شود اما پرسپولیسی که من دیدم، حتماً می‌تواند خیلی زود خودش را برای بازی بعدی آماده کند.

تمیروف، مهاجم ازبکستانی پرسپولیس را چگونه دیدید؟

او مهاجم خوبی بود و در سطح بالایی قرار داشت. بازیکنی جوان و زهر دار که خیلی به فوتبالش امیدوار شدم. این مهاجم می‌تواند تأثیر خوبی روی پرسپولیس بگذارد. امیدوارم تحت فشار قرار نگیرد و وظیفه خودش را به بهترین شکل انجام دهد.

این روزها همه در مورد اشتباه حامد لک صحبت می‌کنند. آنالیز شما از آن صحنه چیست؟

لک روزهای خیلی خوبی را در پرسپولیس داشته و در موفقیت‌های تیمش هم تأثیر‌گذار بوده. با دو اشتباه نباید به این دروازه‌بان حمله کرد. هر دروازه‌بانی ممکن است در دوره‌ای، دچار فراز و نشیب شود. به همین دلیل، نباید به حامد لک هجمه وارد کرد. او نیاز به کمک و حمایت دارد تا به آرامش برسد و بهتر از قبل شود.

رامین رضاییان هم در پست تخصصی شما بازی می‌کند. عملکرد او در چند بازی گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رامین بازیکن فوق‌العاده‌ای است که ارسال‌های خوبی دارد. او در زمان حمله، مؤثر کار می‌کند و نمی‌توان منکر ارزش‌های فنی او شد.

فاصله امتیازی پرسپولیس با استقلال در صدرجدول به 6 امتیاز رسید. تصورتان از قهرمان این فصل چه تیمی است؟

من به شرایط پرسپولیس از چشم یک مربی نگاه می‌کنم نه یک هوادار؛ به همین دلیل معتقدم استقلال برخلاف پرسپولیس، از اتفاق‌های فوتبالی سود برده اما قرار نیست این اتفاقات همیشه به سود یک تیم رقم بخورد. من در مورد دربی و جبران شش امتیاز هفته‌های باقی‌مانده خیلی امیدوارم و باز هم می‌گویم پرسپولیس به بهترین شرایط خود بازمی‌گردد. اصلاً روا نیست که در مورد پرسپولیس زود قصاوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار