اردوی راهیان نور مجازی، فضا‌سازی معنوی شهادت، برای دانش‌آموزان است

رودهن (پانا) - مسئول بسیج آموزش و پرورش رودهن، اردوی راهیان نور مجازی را فراهم کردن فضاسازی‌های معنوی شهادت برای دانش‌آموزان برشمرد که در شخصیت و راه و رسم زندگی دانش‌آموزان تاثیر شگرفی از خود برجای می‌گذارد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اردوی راهیان نور مجازی، فضا‌سازی معنوی شهادت، برای دانش‌آموزان است

اردوی راهیان نور مجازی منطقه رودهن در معراج الشهدا تهران برگزار شد؛ بدرقه دانش‌آموزان شرکت‌کننده از حوزه بسیج علی‌ابن ابی‌طالب رودهن، با حضور مدیر و معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن، جانشین فرماندهی سپاه شهرستان دماوند، فرمانده حوزه علی‌ابن ابی‌طالب، فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی رودهن و مسئولین شهری انجام شد تا دانش‌آموزان راهی مسیر میثاق با شهدا شوند و در کلاس درس شهادت، شرکت کنند.

ملیحه رباط سرپوشی، فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش رودهن، در حاشیه این‌ مراسم‌ گفت: برنامه‌ریزی شده است که این مراسم به صورت زنده در کانال یاوران ولایت و اردوی مجازی راهیان نور دانش‌آموزی، برای تمام دانش‌آموزان منطقه پخش شود و در دسترس قرار گیرد. طبق برآورد حدودی، ۹۰۰ الی هزار دانش‌آموز به صورت مجازی در راهیان نور منطقه رودهن حضور داشتند و در اجر معنوی آن شریک شدند.

وی ادامه داد: این برنامه با وجود این‌که قابل مقایسه با اردوی راهیان نور واقعی نیست، اما باعث می‌شود با قرار گرفتن و شرکت در این‌مراسم، دانش‌آموز با گوشه‌هایی از عمق مفهوم‌ شهادت و فلسفه آن آشنا شود که بی‌شک در شناخت او از جنگ و شهید و وطن موثر و مفید خواهد بود.

سید احمد الهی‌نیا، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن در طی برگزاری راهیان نور مجازی دانش‌آموزان اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل شرایط کرونایی کشور، این اردو به صورت مجازی برگزار شد که بی‌تاثیر در فلسفه برگزاری این اردو به طور کلی نبود. تمامی دانش‌آموزان رودهن، در همه مقاطع در راهیان نور مجازی شرکت کردند، همچنین تعدادی دانش‌آموز منتخب از مدارس، به صورت نمادین و کاملا اختیاری به معراج الشهدا تهران، اعزام شدند تا در این مکان مقدس، با شهدای گمنام تجدید بیعت داشته باشند تا این‌گونه مراسم راهیان نور برگزار شود‌ و دیگر دانش‌آموزان منطقه به صورت مجازی در این مراسم شرکت کردند.

در طی برگزاری این مراسم سید احمد شهیدی، روایتگر، در خصوص راهیان نور، خاطراتی از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، بیان کرد و سهیل ثروت، مداح اهل بیت، این مجلس را منور کرد، در همین راستا سرود گروه بسیج دانش‌آموزی حضرت مهدی (عج)، اجرا شد و دانش‌آموزان نهایت استفاده را کردند، همچنین به مناسبت میلاد امام‌حسین (ع) نیز مدیحه‌سرایی و شعرخوانی توسط عباس‌علی اوسطی صورت گرفت. این مراسم با هماهنگی آموزش و پرورش رودهن و سپاه پاسداران بخش رودهن و بسیج دانش‌آموزی برگزار شد تا دین و تعهد این منطقه به شهدا هم ادا شود و درس معنوی بزرگی برای دانش‌آموزان شود.

خبرنگاردانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار