یک دانش‌آموز هنرستانی:

هدایت تحصیلی، انتخابی سخت ولی مهم و تاثیر گذاراست

کاشمر (پانا) - جلسه توجیهی هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم دبیرستان شاهد امام صادق(ع) در محل نماز‌خانه آموزشگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی، انتخابی سخت ولی مهم و تاثیر گذاراست

جواد نوروزی از هنرآموزان هنرستان ضمن تاکید بر مهم بودن فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته گفت: انتخاب رشته انتخابی سخت و سرنوشت‌ساز است که باید با فکر و تامل صورت گیرد. در این فرآیند دانش‌آموز باید با علایق و توانایی های خود آشنا باشد تا بتواند انتخاب خوب و مطلوبی داشته‌باشد.
وی به توضیح کلی رشته کامپیوتر و کشاورزی پرداخت و گفت: در زمینه کامپیوتر جای کار زیادی در جامعه وجود دارد و دارای بازار کار خوبی هم است، اما متاسفانه جوانان ما به جای اینکه راه بهتر یعنی هنرستان را برای رسیدن به این هدف دنبال کنند از طریق دانشگاه وارد این رشته می‌شوند که در واقع می‌توان گفت کمی راه خود را سخت کرده‌اند در رشته کشاورزی هم در کاشمر متاسفانه امکانات مطلوبی وجود ندارد، اما علاقه‌مندان می‌توانند به هنرستان‌های مجاور مانند هنرستان کشاورزی مه‌ولات و خلیل‌آباد مراجعه کنند.
وی همچنین افزود: در کشور ما باور غلطی وجود دارد که مردم فکر می‌کنند هنرستان جای بچه‌های تنبل است، در صورتی که هنرستان جای افراد فنی است. افرادی که کار با ابزار را دوست دارند.
نوروزی در ادامه از اهمیت کشاورزی در اقتصاد کشور‌ها گفت و خاطرنشان کرد: تمام کشورهای پیشرو و موفق جهان جزء کشورهایی موفق در موضوع کشاورزی هستند و آنها با کشاورزی صنعتی و نوین به این جایگاه رسیده‌اند نه با کشاورزی سنتی و قدیمی، پس ما هم اگر می‌خواهیم در این زمینه پیرفت کنیم باید علمی و تخصصی این یحث را دنبال کنیم.

خبرنگار: امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار