مدیر دبیرستان فرزانگان ۴ تهران در گفت‌و‌گو با "پانا" خبر داد:

برگزاری بازارچه خیریه صفید در آستانه روز نیکوکاری

تهران (پانا)- به همت دانش آموزان فرزانگان۴ منطقه ۱۳، بازارچه خیریه صفید برای ششمین سال برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بازارچه خیریه صفید در آستانه روز نیکوکاری

اعظم پشمینه؛ مدیر دبیرستان فرزانگان ۴ تهران، در راستای بزرگداشت امر نیکوکاری گفت: اولین بازارچه خیریه صفید در سال ۱۳۹۵ راه اندازی و بصورت حضوری برگزار شد. ایده اولیه این انجمن توسط دانش آموزان پایه یازدهم به صورت موقت داده شد. اما به همت دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ۴، به صورت یک سنت زیبا حفظ و هرساله در آستانه نوروز تکرار می شود. امسال نیز برای ششمین سال بازارچه خیریه دانش آموزی صفید برگزار شد.

او گفت: صفید به معنای « صفیر فرزانگانی یاری دهنده دلها» است. این نام بر اساس هدف این انجمن که کمک به اقشار کم بضاعت، کودکان بیمار، ترویج فرهنگ نیکوکاری و کار گروهی با شعار «هیچکس به تنهایی قوی نیست، ما باهم قوی تریم»، اتخاذ شده است.

وی افزود: اعضای اصلی این انجمن مجموعه فارغ التحصیلان و دانش آموزان پایه یازدهم هستند و کلیه امور در قالب ایده های دانش آموزی مطرح، بررسی و اجرا می شود. همچنین هرساله نمایندگان انجمن صفید، این انجمن را به سایر دانش آموزان معرفی می کنند و عضو گیری انجام می شود.

پشمینه با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: دومین بازارچه مجازی صفید درشرایط کرونایی، در تاریخ ۳ الی ۶ اسفند به نفع زنان آسیب دیده برگزار شد. علی رغم دشوار بودن پروسه اعتماد سازی و هماهنگی بین فروشنده ها و خریداران، استقبال خوب از بازارچه سبب تمدید آن تا ۸ اسفند شد.

او با تاکید بر همدلی مردم بیان کرد: امسال سود حاصل از فروش بازارچه صرف کمک به زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه اذعان کرد: با توجه به شرایط سخت برگزاری بازارچه بصورت مجازی و نیز شرایط اقتصادی وارد بر کشور، زنجیری که ما را به یکدیگر پیوند می دهد همان یاری رساندن است.

پشمینه در انتها بیان کرد: ما بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم قدمی هرچند کوتاه برای کمک به همنوعان خودمان برداریم و امیدواریم بتوانیم سنت زیبا و پسندیده نیکوکاری را در جامعه زنده نگه داریم.

*سیده زهرا موسوی؛ خبرنگار دانش آموز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار