مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اصلی‌ترین شاخص معلم، اخلاق است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصداق‌های معلمین، اصلی‌ترین شاخص یک معلم را اخلاق دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۰۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اصلی‌ترین شاخص معلم، اخلاق است

جعفر پاشایی در مراسم گرامیداشت سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار کرد: نماد مربیان خوب شهیدان رجایی و باهنر بودند.کسی که معلم باشد قطعا شاخص هایی دارد که اصلی ترین ان اخلاق است و پیامبر اسلام نیز این اخلاق را برجسته کرده است.

وی افزود: الگوسازی در امر آموزش و تربیت بسیار مهم بوده و باید برای فرزندان خود مصداق های خوبی را به عنوان الگو معرفی کنیم. هر ملتی که بر الگوهای خویش بی اعتنایی کند، مجبور است به الگوهای کشورهای دیگر متوسل شود.

وی همچنین خطاب به فعالان تربیتی گفت: شما فعالان تربیتی کار بسیار دشواری دارید، چرا که تربیت انسان بسیار پیچیده و دشوار بوده و تربیت عملی در این راستا از اهم موارد است.

وی در پایان خاطر نشان کرده و گفت: باید ارزش های خودمان را به فرزندان خویش انتقال دهیم.

مسئولیت خطیر جامعه بر عهده آموزش و پرورش است

همچنین در این مراسم رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یکی از نکات در فلسفه تشکیل حکومتی احیا حق ، انهدام باطل و رساندن انسان خاکی به عرش عالی است و این یعنی بودن در سایه تربیت و داشتن ایمان به خدا که در وجود انسان صالح محقق می شود.

سید علی فقیه افزود: در نگاه بلند مدت دانش آموزان را باید اینگونه تربیت کنیم که ایمان در جامعه و خانواده ها نهادینه شود. تعهد به وظایف و اعتقادهای اخلاقی باعث به وجود آمدن محوریت خدایی می‌شود چرا که تضمین پیروزی با این کارآموزان به وجود می‌آید. در بحث پرورش و تربیت، کار، تدریجی، زمان بر اما پر سود و پرفایده است.

وی ادامه داد: نمونه این مورد شهید سلیمانی است که در سایه دین ایمان او به خداست. دنیا فهمید که او پرورش یافته یک مکتب است که خود مکتب شد. آرمان های حکومتی والای اسلام محقق نمی‌شود مگر به واسطه نخبگان که در نخبگان باید ایمان به خدا، تضمین اعتماد به خدا، تواضع، امانت داری، صداقت و علم وجود داشته باشد که این ها همان نتایجی هستند که در امر پرورش و تربیت خلاصه و حاصل موضوع است.

وی در پایان خطرنشان کرد: کار همه ما به عنوان تربیت مخاطبین، تربیت همه افراد از جمله خانواده خودمان و محیط اداری است که حتی امیرالمومنین هم در این باره می فرمایند، کسی که در جامعه مسئولیت دارد باید اول از خود شروع کند تا اعمال نیک را به جامعه القا کند تا دیگران با دیدن رفتار های او نیز بتوانند از رفتارهای عملی او الگوپذیر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار