شهردار تهران طرح جهادی مسکن را تشریح کند

تهران (پانا)- عضو و خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با ذکر اینکه شورا در بودجه 1401 ردیفی برای ساخت مسکن که شهردار قول داده در نظر نگرفته است، از شهردار تهران خواست که اعضای شورا را در این خصوص توجیه کند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شهردار تهران طرح جهادی مسکن را تشریح کند

حبیب کاشانی در پنجاهمین جلسه شورا در خصوص حادثه کانال عباس‏ آباد اظهار داشت: خواهش من هم این است که یک کارگروهی تشکیل شود تا دوستان بتوانند به عنوان متولی کار را در آن دنبال کنند و اگر لازم است همانگونه که فرمودند با وزارتخانه‎های دیگر و با استانداری و هر دستگاه دیگری که لازم است جلساتی را تشکیل دهند تا به نتیجه برسیم.

وی همچنین با اشاره به سخنان شهردار تهران درباره قرارگاه جهادی مسکن اظهار داشت: نکته دیگر این است که در اخبار دیدیم آقای شهردار فرموده اند که قرارگاه جهادی مسکن درست شده است و قول این را داده‎اند که در ۱۴۰۱ ، صد و هشتاد هزار مسکن در تهران ساخته شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: این موضوع ابهام دارد و افرادی که در مناطق (کارمندان) مراجعه می‌کنند استنباطشان این است که این برای کارمندان ساخته می‌شود و مردم فکر می‌کنند برای مردم است. ما در جهت تعهداتی که دولت در باب ساخت مسکن چهار میلیونی که قول داده است نیز چنین ابهاماتی داریم. لذا خواهش می‎کنم که آقای شهردار حداقل اعضای شورا را در این خصوص توجیه کنند؛ چراکه ما در بودجه ۱۴۰۱ ردیف بودجه ای برای این کار تخصیص نداده ایم و طبیعتا این کار شهرداری در راستای حمایت از دولت است و ممکن است که ما فقط تسهیلات را فراهم کنیم و لذا این توقع در همکارهای ما و مردم ایجاد نشود که در شهرداری تهران مسکن می‌دهند.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران افزود: به نظرم این موضوع که افتتاح ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری اعلام شده است به این صورت است که فقط در جهت قولی که دولت داده شهرداری تسهیل گری می ‏کند. یعنی کار، زمین، ساخت و ساز را خود دولت انجام می‎دهد و موانعی که در بحث ساخت و ساز و پروانه است را مدیریت شهری حل می‏ کند. اگر چنین است، موضوع را به این صورت بگوییم که خدای نکرده نه توقعی برای مردم تهران و نه توقعی برای کارمندان ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار