در دبیرستان هیأت امنایی شهید عاشوری انجام شد

اهدای ۱۵ بسته معیشتی به نیازمندان در منطقه ۱۴

تهران (پانا) - دبیرستان هیأت امنایی شهید عاشوری منطقه ۱۴، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار کمک‌های مؤمنانه و کمک به اقشار کم‌‌بضاعت، طی ۴ مرحله، اقدام به توزیع ۱۵ بسته معیشتی به دانش‌آموزان نیازمند مدرسه کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۱۵ بسته معیشتی به نیازمندان در منطقه ۱۴

علی اسدی؛ مدیر دبیرستان هیأت امنایی شهید عاشوری در راستای توزیع کمک‌ های همدلانه در ماه رجب، در گفت‌و‌گو با پانا گفت: از آنجا که مردم ایران از قدیم الأیام در مناسبت‌ های مختلف ملی و مذهبی، جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را برای کمک به نیازمندان به جِد دنبال می‌کردند و آن را یکی از والاترین و برترین مرحله انفاق و بخشندگی می دانستند، بر آن شدیم تا با تکیه بر این موضوع، به مناسبت در پیش بودن مبعث حضرت رسول اکرم در ماه پر فیض رجب، به منظور حل مشکلات اقتصادی دانش آموزان، بسط حس نوع دوستی، کمک به هم نوعان و اظهار همدردی با نیازمندان، در ۴ مرحله مختلف، ۱۵ بسته معیشتی به خانواده های مستمند دانش آموزان اهدا کنیم؛ چرا که مشارکت‌های مردمی در جامعه به خودی خود، تأثیرات مثبتی را در پی دارند و در رفع مشکلات خانوارهای نیازمند توسط اقشار مردمی، با حس ادای تکلیف و آرامش همراه است و بدین گونه حس نوع دوستی و احساس تکلیف نسبت به همدیگر در سطح جامعه را تقویت می کنیم.

وی در ادامه نهضت مواسات و همدلی را زمینه ساز گسترش خدمت‌ رسانی با محوریت مردم و خیرین در لبیک به فرمایش رهبر انقلاب بیان کرد و افزود: ترویج فرهنگ یاری رسانی به خانواده های نیازمند موجب عشق کمک به هم نوع می شود، در این راستا ۱۵ بسته معیشتی را که شامل برنج، روغن، رب، نخود، لوبیا، ماکارونی، مرغ را به ارزش ریالی ۲ میلیون تومان معادل ۲۰۰ هزار تومان را به منظور کمک به دانش آموزان بد سرپرست و بی سرپرست، بین آن ها توزیع کردیم.

اسدی در خصوص اینکه عدالت اجتماعی در مدرسه باید بین تمام دانش آموزان برقرار شود، عنوان کرد: با وجود پیشرفت های صنعتی و مادی، یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی که بشر همواره با آن مواجه بوده است، فاصله طبقاتی است، به این معنا که در یک سو عدّه‌ای غرق در ثروت و ناز و نعمت بوده و از بهترین وسایل آسایش و رفاه بهره‌مند باشند و در سوی دیگر عدّه ای به اندازه ای در فقر و نداری غوطه ور باشند که حتی از تهیه لوازم ضروری زندگی از قبیل غذا، لباس و مسکن هم عاجز باشند و نتوانند هیچ یک از نیازهای اولیه خود را تامین کنند، با همکاری و دستگیری اولیا و خیران مدرسه با تکیه بر ظرفیت‌های مدرسه و همت جهادی در سایه وحدت و همدلی با روحیه جهادی و در یک کلام باور و اعتقاد به «ما می‌توانیم» امکان‌پذیر است، به منظور تامین عدالت اجتماعی بین تمامی دانش آموزان مدرسه، بالای ۱۰۰ نفر از دانش آموزان نیازمند مدرسه را شناسایی کرده و هر ماه در مناسبت های مختلف به آن ها با اعطای بسته های معیشتی، کمک‌ هزینه مالی و... خدمت رسانی می کنیم.

وی افزود: از آنجا که دانش‌آموزان به واسطه تعاملات اجتماعی خیلی زیادی که با همسالان خود دارند، اگر به لحاظ مالی ضعیف باشند، در روحیه و اعتماد به‌ نفسشان بسیار تأثیر می‌گذارد و شکننده می‌شوند و چه بهتر که خیرین در وهله نخست، نیازمندان واقعی و حقیقی را شناسایی کرده و بعد به آنها کمک کنند و مدارس و دانش‌آموزان را هدف اقدامات خداپسندانه خود قرار دهند تا دل بچه‌ها شاد شود.

اسدی، خدمت به مردم، نیازمندان و مددجویان را در شرایط کنونی و حساس جامعه عین عبادت عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی نیازمند حرکت های جهادی است. مطالبه صریح مقام معظم رهبری از خیرین بهره‌مندسازی مددجویان به ویژه قشر محصل است، چنانکه باید با تفکر بسیجی و کار جهادی در این امر مهم تلاش شود و اگر از کار جهادی فاصله‌گیری شود، از مکتب مدیریتی حضرت امام ومقام معظم رهبری فاصله گرفته می شود. در این مکتب با کار جهادی، حرکت با بصیرت، تفکر بسیجی، اعتماد به نفس و استفاده از تمامی ظرفیت ها همگام، همراه و ملازم با ولایت بودن می توان لذت خدمت جهادی را چشید و آن را در سفره نیازمندان و جامعه هدف جاری کرد.

وی در آخر ضمن قدردانی از تمامی اولیا و خیرین دست اندر کار، کمک و همدلی را ریشه در معنویت و خداباوری دانست و گفت: این رزمایش با نیت خالصانه و خیرخواهانه در راستای کمک و مساعدت به خانواده هایی که بدلیل شیوع ویروس کرونا، خانواده هایشان در معرض آسیب قرار گرفته‌است، صورت گرفته است. باشد که با توزیع این بسته ها لبخندی هر چند کوچک بر لبان نوجوانان و کودکان این مرز و بدم نشانده باشیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار