سرپرست فرمانداری بهاباد:

عزت و اقتدار نظام انقلاب اسلامی به‌خاطر خون شهدا است

بهاباد ( پانا) - سرپرست فرمانداری بهاباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای ناجا با بیان اینکه عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، صبر و استقامت خانواده‌های سرافراز شهداء و ایثارگران است، افزود ایران اسلامی در راه ارزش‌های این انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
عزت و اقتدار نظام انقلاب اسلامی به‌خاطر خون شهدا است

علیرضا تیموری با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست گفت: عزت و اقتدار نظام انقلاب اسلامی به خاطر خون شهداست و همه ما باید حواس خود را جمع کنیم و بدانیم جهاد پایان نیافته است.

تیموری با تأکید بر اینکه موضوع جهاد فرهنگی و جهاد تبیین که مد نظر مقام معظم رهبری است باید در رأس فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد، گفت: هرچند جهاد در میدان نبرد را نداریم اما مهم‌تر از آن جهاد فرهنگی را داریم؛ امروز فضای مجازی لجام‌گسیخته را داریم که در دست نوجوانان، جوانان، زن و مرد است.

وی افزود: دشمن از طریق فضای مجازی در حال تجاوز به کشور است و باید حواسمان باشد سرباز دشمن نباشیم و با پخش شایعات و مسائلی که بر علیه ما می‌سازد به دشمن کمک نکنیم.

تیموری در بخش دیگر سخنان خود با توجه به اینکه بیماری کرونا یکی از مسائل مهم کشور است و در حال حاضر بهترین راه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، از همه می‌خواهم برای واکسیناسیون و تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی بر تداوم راه شهیدان و مبارزه بی‌امان با پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و گفت‌‌‌: کارکنان نیروی انتظامی در راه حفظ نظام و ارزش‌های آن همواره آماده ایثار و جانفشانی هستند.

سرپرست فرمانداری بهاباد بر ترویج تفکر شهدا در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نسخه شفابخش صیانت از کشور در برهه‌های مختلف است.

امام جمعه بهاباد نیز با اشاره به فداکاری شهدای مبارزه با مواد مخدر برای حفاظت از جامعه و اینکه کشور ما در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر شهدای زیادی تقدیم کرده که با نثار جان خود جامعه را احیا کردند گفت: شهدای نیروی انتظامی، شهدای حریم نظم و امنیت هستند.

حجت الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در شانزدهمین یادواره شهید رمضانی فتوحی از شهدائی که درراه مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر درکویر لوت به شهادت رسید در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای نظم و امنیت و مواد مخدر با اشاره به اینکه مأموران نیروی انتظامی همواره در جهت تأمین امنیت جامعه جان خود را به خطر می‌اندازند اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا باعث خواهد شد که ما متوجه شویم شهدا برای چه جان خود را فدا کرده‌اند، هدف و مقصود آن‌ها چه بود و ما اکنون در این دوران چه مسئولیتی داریم و چگونه باید راه آن‌ها را ادامه دهیم.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است، افزود: بزرگداشت شهدا یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و تجدید عهد با شهداست.

حجت الاسلام بشکانی با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین باید باورها، اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی را زنده نگه داریم خواستار تلاش برای صیانت از این اصول شد و گفت: شهدای مبارزه با مواد مخدر در راه حفظ عقلانیت جامعه جان خود را فدا کردند.

امام جمعه بهاباد بیان کرد: با این شهادت ها نه تنها در انجام ماموریت های نیروی انتظامی سست نمی شویم، بلکه اجازه نمی دهیم که قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر به جولان خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: شهید رمضان فتوحی و همکارانش در راه حفظ امنیت مبارزه کردند و بی‌شک مزدشان شهادت بود و بعد از آن‌که عمری به جامعه، نظام و برای امنیت مردم خدمت کردند، سرانجام مزد خود را که شهادت بود، گرفتند.

وی افزود: نیروهای جان بر کف انتظامی در تمامی شرایط و در هر مکان و زمان تلاش دارند تا اشرار و معاندان، چشم طمع به مرز و بوم اسلامی نداشته باشند و در این مسیر، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند.

امام جمعه بهاباد تاکید کرد: معاندان و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که راه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت ادامه دارد و مردم ایران اسلامی با پیروی از مکتب عاشورا، تا آخرین توان خود از انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حریم ولایت دفاع خواهند کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد گفت: مسأله مواد مخدر امروزه علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که تاکنون نیروهای انتظامی و در نهایت جامعه ایران اسلامی خون‌های زیادی را داده و مشقت‌های متعددی را در این راه تحمل کرده است تا اقشار مختلف جامعه از سوداگران مرگ در امان باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: احساس امنیت امروز جامعه مرهون ایثار نیروهای انتظامی است که آسایش خود را فدای آرامش جامعه کرده‌اند و همواره باید قدردان این تلاش و ایثار بود.

وی ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به خصوص شهدای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر، همه آحاد و اقشار مختلف جامعه باید احساس مسؤولیت کنند از همین رو، باید ارج نهادن به خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر را وظیفه خود بدانیم.

شانزدهمین یادواره شهید مبارزه با مواد مخدر سروان شهید رمضان علی فتوحی بنستانی با حضور سرپرست فرمانداری، امام جمعه، بخشدار بخش آسفیچ و معاون فرماندار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده انتظامی شهرستان و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده معزز شهدا در مهدیه دهستان بنستان بهاباد برگزار شد.

شهید فتوحی تنها شهید مبارزه با مواد مخدر در بهاباد است که به مدت 9 سال در سمت فرمانده پاسگاه انتظامی آسفیچ صادقانه خدمت کرد تا اینکه در سال 1383 به یزد منتقل شد و باتوجه به آشنایی اش با عرصه های بیابانی، به درخواست فرمانده یگان عملیاتی علی بن ابیطالب علیه السلام ساغند عاشقانه به آن یگان پیوست.

وی بعد از شرکت در چندین عملیات جهت دستگیری و براندازی کاروان‌های مواد مخدر و کشف و ضبط محموله‌های آنان سرانجام در سوم اسفند 1384 هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید پس از تشییع باشکوه در یزد، بافق و بهاباد در جوار شهدای بنستان مخصوصا پسرخاله شهیدش عباس مهری به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار