معاون وزیر آموزش و پرورش:

هزار مجموعه‌ ورزشی آموزش و پرورش در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد

اصفهان(پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت یک هزار واحد از مجموعه‌های ورزشی همه مناطق آموزشی و پرورشی کشور در همه استان‌ها تا پایان سال تحصیلی جاری بطور رایگان در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
هزار مجموعه‌ ورزشی آموزش و پرورش در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، صادق ستاری معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در کشور حدود چهار هزار و ۶۰۰ مجموعه ورزشی در اختیار دارد که از این تعداد حدود یک هزار مجموعه قابلیت لازم برای قرار گرفتن در اختیار خانواده‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود که این رویکرد و برنامه را به مدارس هم تسری داده شود، ادامه داد: در مرحله بعدی به سمت آزادسازی و استفاده از محیط‌های مدارس خواهیم رفت که دانش آموزان و خانواده‌ها در روزهای آخر هفته و روزهای پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل و به‌ویژه در فصل تابستان و بعدازظهرها و در ساعات غیر آموزشی بتوانند در مدارس در قالب فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی فعالیت کنند.

به گفته وی، آیین آزادسازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی در گام و مرحله اول تا پایان اسفندماه در ۱۶ استان کشور انجام خواهد شد .

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد و یک خانواده به این گستردگی به‌طور طبیعی و قطعی نیازمند استفاده از زیرساخت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی است که از همین تریبون از وزارت ورزش و جوانان و شهرداری‌ها دعوت می‌کنیم که در این طرح به ما کمک کنند و مجموعه‌های خود را در اختیار دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها قرار دهند تا بتوانیم خدمات بهتری به دانش آموزان در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: در پنج سال گذشته نرخ دانش آموزان مبتلابه چاقی و دارای اضافه‌وزن ۱۰ درصد بیشتر شده است و نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: کم‌تحرکی و افزایش چاقی عارضه جدی بین دانش آموزان و زنگ خطر و هشداری برای نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده کشور است.

وی بیان کرد: این زنگ خطر را در وزارت آموزش‌وپرورش احساس کردیم و باید برای این مساله و بحرانی که آینده کشور را تهدید می‌کند برنامه داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به همین دلیل موضوع آزادسازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین و موضوع خانواده محور شدن برنامه‌ها مبتنی بر اصل سوم قانون اساسی موضوع تربیت‌بدنی رایگان برای همه را در پیش گرفتیم تا بتوانیم آخر هفته‌ها و در روزهای پنجشنبه به‌طور رایگان میزبان دانش آموزان دختر به همراه مادران و روزهای جمعه میزبان دانش آموزان پسر به همراه پدران در مجموعه‌های ورزشی باشیم.

وی افزود: با این اقدام می‌توانیم به افزایش نشاط و شادابی و سلامت عمومی دانش آموزان و فراگیر و همگانی شدن ورزش کمک کنیم.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی‌شده که در راستای افزایش سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی و فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ۶۰ مجموعه و مکان ورزشی درون مدرسه‌ای را برای استان اصفهان داشته باشیم.

ستاری فرد افزود: همچنین در قالب تأمین اعتباری که انجام‌شده ۱۰ سالن ورزشی و ۵۰ فضای ورزشی روباز برای استفاده دانش آموزان این استان پیش‌بینی‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار