امام جمعه ملارد:

در تربیت دانش‌آموزان، توجه به همه ابعاد ضروری است

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد در دیدار با فرهنگیان شاغل در مجموعه پرورشی، سلامت و تربیت‌‌بدنی‌ آموزش و پرورش ملارد گفت برای تربیت دانش‌آموزان باید به همه ابعاد علمی، پژوهشی، مهارتی، سیاسی، اعتقادی، هنری و اجتماعی توجه کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
در تربیت دانش‌آموزان، توجه به همه ابعاد ضروری است

حجت‌الاسلام مهدی خوبانی در دیدار با فرهنگیان مجموعه پرورشی، تربیت‌‌بدنی‌ و سلامت آموزش و پرورش ملارد به مناسبت گرامیداشت هفته کانون‌های فرهنگی و فرارسیدن هفته تربیت اسلامی، ضمن تبریک این هفته، بیان کرد: آموزش در دل پرورش و تزکیه نفس در دل تربیت قرار دارد، برای تربیت دانش‌آموزان، لازم است به همه ابعاد توجه کنیم و مجموعه همه ابعاد علمی، پژوهشی، مهارتی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی، آموزش و پرورش را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: همه زیرمجموعه‌ها در معاونت پرورشی، در کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی موثر و مفید هستند، اما با بکارگیری روش‌های جامع و سنجیده شده، تربیت معنای واقعی‌تری به خود می‌گیرد.

امام جمعه ملارد افزود: براساس کتاب منشور تربیتی نسل جوان، مطالعات نشان می‌دهد تربیت ۱۰۰ مولفه دارد و اگر در دل فعالیت‌ها، کار نگرشی بر اساس شکل‌گیری روابط انسانی سالم، انجام شود، فرد به تعالی می‌رسد.

حجت‌الاسلام خوبانی ضمن اشاره به اهمیت توانمندسازی مدیران و سپس معلمان مدارس تأکید کرد: لازم است در امر تربیت، به نظارت، مشاوره و پیگیری، توجه ویژه‌ای شود، چرا که نگاه و رفتار معلم، اثر تربیتی مثبت یا منفی بر تربیت دانش‌آموزان دارد، ممکن است دانش‌‌آموزی با تأثیر از برخورد معلم به موفقیت رسیده یا در اثر وجود کمبودهای شخصیتی و اخلاقی به آسیب‌های اجتماعی دچار شود.

امام جمعه ملارد خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که فعالیت‌های پرورشی، تاثیرگذار باشد و طبق سند تحول بنیادین، چشم‌اندازی که پیش‌بینی شده، با بکارگیری مطالعه، تحقیق و تجارب تربیتی، به اجرا برسد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار