اعلام نرخ تورم بهمن ماه

تهران (پانا) - درصد تورم نقطه‌به‌نقطه بهمن ١٤٠٠ به ۲.۱ درصد رسیده که در مقایسه با ماه گذشته، ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نرخ تورم بهمن ماه

به گزارش خبرآنلاین، مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بهمن ماه ١٤٠٠ به عدد ۳۵.۴ درصد رسیده است که نسبت به ماه گذشته کاهش ۰.۵ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۳۵.۳ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۳۵.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۷ واحد درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با کاهش ۱.۹ واحد درصدی به ٤٠.٧ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ واحد درصدی به ٣٢.٥ درصد رسیده است.

نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤١.٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٠ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٤٠.٨ درصد و ٤٤.٢ درصد بوده که برای خانوارهای شهری ١.٠ واحد درصد کاهش و برای خانوارهای روستایی ١.٦ واحد درصد کاهش داشته است.

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در بهمن ماه ١٤٠٠ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٤٠.٤ درصد برای دهک نهم تا ٤٤ درصد برای دهک اول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار