فرماندار کاشمر گفت :

افراد اهل مطالعه منشا اثر در جامعه هستند

کاشمر ( پانا) - فرماندار کاشمر در دیدار با کتابدارن شهرستان گفت می‌توان مردم را بیش از این کتاب‌خوان کرد، چرا که افراد اهل مطالعه منشأ اثر در جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افراد اهل مطالعه منشا اثر در جامعه هستند

امیر صراف فرماندار جدید شهرستان کاشمر در این جلسه که جمعی از مسئولان کتابخانه‌ها و رییس مجمع خیرین کتابخانه ساز کاشمر نیز حضور داشتند در سخنانی گفت: مطالعه و کتابخوانی یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت انسان هاست چرا که انسان اهل مطالعه در جامعه خود منشأ اثر می شود.

امیر دایی صراف افزود: شغل کتابداری و فعالیت در مجموعه کتابخانه های عمومی از جمله مشاغلی است که مورد غبطه است چرا که ارتباط با کتاب و اهل کتاب لذت و آرامش خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: من به عنوان فرماندار هر کمکی که برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در توانم باشد دریغ نخواهم کرد.

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: باید با اجرای برنامه ها و طرح های ابتکاری امکان حضور بیشتر مردم را در کتابخانه های عمومی فراهم کرد چرا که هر چه تعداد کتابخوان در یک شهر بیشتر باشد باعث ارتقاء فرهنگ آن شهر و کاهش مشکلات و معضلات می شود.

صراف افزود: با وجود مشکلات موجود در جامعه ولی باز هم می توان مردم را بیش از این کتابخوان کرد و اداره کتابخانه های عمومی باید با اجرای برنامه هایی همچون جلسات نقد کتاب، ارتباط با دانش آموزان و مدارس، ایجاد گروه های همیار کتاب، خادم کتاب و... زمینه را برای توسعه بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه را فراهم کند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر هم در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی، تعداد اعضا، آمار امانت کتاب و ... در این شهرستان گفت: خوشبختانه استقبال مردم کاشمر از کتاب و کتابخوانی به نسبت خوب است و کتابخانه های عمومی این شهرستان نیز از رونق و فعالیت مناسبی برخوردار هستند.

محمد فیض عارفی ادامه داد: کتابخانه های عمومی کاشمر علاوه بر فعالیت های حوزه کتابداری با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در مناسبت های مختلف، زمینه را برای حضور و آشنایی بیشتر مردم با کتابخانه های عمومی فراهم می کنند.

وی افزود: ما در تلاش هستیم با فرهنگسازی، عطش نسبت به کتاب و مطالعه را در جامعه فراهم و ارتباط مردم را با کتابخانه های عمومی افزایش دهیم.

ارائه گزارش از جلسات انجمن کتابخانه های عمومی و همچنین فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز کاشمر از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

خبرنگار دانش‌آموز: کیمیا جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار