شهرستان قرچک، دبیرخانه رشته خوانش متن در نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» شد

قرچک(پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک از برگزاری نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» در کشور خبر داد و گفت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک دبیرخانه بخش خوانش متن در این جشنواره سراسری است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان قرچک، دبیرخانه رشته خوانش متن در نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» شد

نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» به همت تشکل‌های فرهنگی هنری و مردمی و با پشتیبانی نهادهای حاکمیتی از دهه فجر تا نیمه شعبان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

محمود برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این عهدواره سراسری در گفت و گو با پانا اظهارکرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک دبیرخانه دریافت آثار بخش خوانش‌متن در این عهدواره است.

وی ترویج آرمان مهدویت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی را از اهداف مهم این عهدواره برشمرد و تصریح کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی به منظور برپایی سلسله‌ رویدادهای فرهنگی هنری با موضوعات مهدویت از دیگر اهداف این عهدواره است و همچنین بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات هنری اهتمام می ورزد.

برزگر در تشریح موضوعات و محور‌های این عهدواره بیان کرد: نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت‌گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه‌ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت‌بخشی در مواجهه با انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت و جایگاه منجی در مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی، موضوعات و محورهای این عهدواره کشوری است که علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌بایست آثار خود را در حوزه این موضوعات خلق کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک بیان کرد: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد و برای عموم مردم آزاد است؛ مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در حوزه خوانش‌متن در سایت عهدواره به نشانی ahdvare40.ir بارگذاری کنند و یا از طریق پست الکترونیک gharchak.tehran@farhangmail.ir به دبیرخانه جشنواره در شهرستان قرچک ارسال کنند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و ضوابط ارسال اثر، می‌توانید به سایت عهدواره مراجعه کنید.

خبرنگاردانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار