اجرای فرزندان ایران در اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر

تهران (پانا) - همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر همزمان در تالار وحدت، تالار رودکی، برج میلاد، فرهنگسرای ارسباران با اجراهای مختلف برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای  فرزندان ایران در اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر
روز جمعه ۲۹ بهمن ماه نیز مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی خیابانی در تالار وحدت برگزار شد.
در کنار اجرای متفاوت توسط خوانندگان و گروه‌های کرال، موسیقی خیابانی توسط گروه دختر، پسر فرزندان ایران در محوطه تالار وحدت شهر تهران برگزار شد.
مهرداد سعیدا، سرپرست فنی گروه پسران در گفت‌و‌گو با پانا در رابطه با تاریخچه شکل‌گیری این گروه گفت: گروه پسران فرزندان ایران در سال ۱۳۷۸ تشکیل و بعد از آن در سال ۱۳۸۰، گروه دختران تشکیل شد.
سعیدا گفت: این گروه اولین گروه دختر، پسر شهر تهران است.
سرپرست فنی گروه پسران در مورد نحوه جذب و شکل‌گیری اعضای گروه عنوان کرد: به مدارس که در مسابقات سرود شهر تهران رتبه‌های اول تا سوم را کسب می‌کردند مراجعه و از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند تست صدا گرفته و بعد از تایید افراد نسبت به آموزش مبانی سلفژ و صداسازی اقدام می‌شد و سپس با توجه به استعدادهای موسیقایی به سه دسته استودیویی، کرال و سرود تقسیم می‌شدند.
هدف اصلی از این طرح تشکیل گروه صرف نیست. بلکه کشف استعدادهای آوایی و موسیقایی دانش آموزان است.
همچنین، مولایی مربی فنی و سرپرست گروه دختران فرزندان ایران از اجراهای متنوع گروه دختران فرزندان ایران در کنار گروه پسران گفت: جشنواره خیابانی موسیقی فجر برای دومین سال متوالی است که برگزار می‌شود.
مولایی افزود: تمامی اعضای دانش‌آموزان سنین بین ۱۰ تا ۱۸ سال و دانشجویان هستند که از بین مدارس و دانشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات انتخاب و بعد از تست صدا و آموزش‌های لازم و مبانی موسیقی جذب گروه می‌شوند.
سرپرست گروه دختران فرزندان ایران گفت: بعد از دو شب اجرا در تاریخ ۲۴ و ۲۶ بهمن‌ماه، سومین اجرای گروه روز جمعه ۲۹ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی خیابانی در تالار وحدت برگزار شد.
*دانش‌آموز خبرنگار پانا؛ زینب پیرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار