مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی:

فرهنگیان پرچمدار تحول‌آفرینی در جامعه هستند

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی گفت سیستم متعالی تعلیم و تربیت و فرهنگیان، اصلی‌ترین نقش را در تحول‌آفرینی در جامعه دارند که باید با بهره‌گیری از سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در این مسیر حرکت شود.

کد مطلب: ۱۲۵۶۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان پرچمدار تحول‌آفرینی در جامعه هستند

جواد جنگی، روز چهارشنبه در اجلاس روسای آموزش و پرورش آذربایجان غربی که با حضور شورای معاونان و روسای مناطق ۲۴ گانه آموزشی استان برگزار شد، افزود: ادامه راه شهدای انقلاب اسلامی با عمل به آموزه های دینی و انتقال این موضوع به نسل آینده میسر می شود و از فرهنگیان درخواست می‌شود با عمل به سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب این مسیر را هموار کنند.

وی بیان کرد: معلمان باید در جبهه فرهنگی در مسیر ارزش‌های اسلامی و ایرانی گام بردارند و از این ارزش‌ها دفاع کنند چرا که فرهنگ ایرانی از آموزه های اسلامی و اعتقادات نشات گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: عدالت آموزشی موضوعی است که همواره پیگیری آن انجام‌ می شود و لازم است برای تحقق آن از مشارکت‌های مردمی و خیرین بیش از پیش بهره گرفته شود.

جنگی اضافه کرد: در بحث تراکم دانش آموزی و فضا مشکلاتی وجود دارد که لازم است با تعامل و تلاش و اهتمام همه جانبه در راستای رفع این مشکلات تلاش شود.

وی با بیان اینکه لازم است در راستای تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان تلاش شود، ادامه داد: اگر خواهان تحقق حیات طیبه هستیم باید به ارزش‌های خودمان رجوع کرده و همه کارگزاران باید ملتزم به این مسائل باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پشتیبانی معنوی از همه کارکنان و فرهنگیان موجب افزایش انگیزه آنان خواهد شد و این موضوع نیز پیگیری می شود تا همکاران در امنیت خاطر و آسایش به فعالیت بپردازند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات فرهنگیان از هیچ اقدامی در چهارچوب قانون دریغ نمی شود، ادامه داد: رعایت شان و حقوق معلمان یک موضوع ضروری و مهم است و نباید اجازه داده شود که این حرمت شکسته شود.

جنگی گفت: ادب و احترام از مولفه های اصلی شغل معلمی است و فرهنگیان نیز باید با زبان تکریم با مراجعان برخورد کنند.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب را باید سرلوحه کارها قرار داد تا به چشم انداز پیش بینی شده دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با تاکید بر مشورت گرفتن در اداره امور بیان کرد: مشاوره گرفتن یک موضوع اساسی و الزامی است و باید از افرادی مشاوره اخذ شود که دارای علم و دیندار باشند.

جنگی درباره تعامل با نمایندگان و فرمانداران و هم اندیشی با آنان افزود: برای رفع مشکلات مناطق از خلاقیت و نظرات افراد باید استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اهداف سند تحول بنیادین جز با اجرای ساحت‌های شش‌گانه تربیتی میسر نمی‌شود گفت: باید در راستای تربیت دانش آموزان با وجدان و متدین و دیندار تلاش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: برای پیشبرد امور و ارتقای کیفی آموزش لازم است که کارگروه ها و کمیته ها در اسرع وقت تشکیل شود و نباید منتظر سال بعد شد.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش تحصیلی در همه مقاطع و کاهش نرخ تحصیل ترک تحصیل کرده ها و تجهیز مدارس از جمله هنرستان‌ها و کارگاهها مَد نظر است، اظهار کرد: توسعه هنرستان‌های کارآفرین مورد توجه جدی قرار دارد.

جنگی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در ۲ سال اخیر اضافه کرد: در این سال‌ها دانش آموزان از مدرسه و سیستم آموزشی فاصله گرفته اند و باید برای آماده سازی آنان با احصا آسیب‌ها و نقاط قوت آموزشی تلاش شود.

وی از مدیران مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش خواست تا آثار کرونا بر مناطق آموزشی و پوشش تحصیلی احصا شود و مسائل شناسایی و راهکارهای بومی و منطقه ای برای حل مشکلات ناشی از آن سریعا ارائه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از مدیران مناطق خواستار احصا و جمعبندی املاک مازاد و اعلام به اداره کل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار