مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

ضرورت افزایش میزان پوشش تحصیلی در استان برای بازگرداندن تارکان تحصیل

پشتیبانی و حمایت معنوی از فرهنگیان لازمه پیشرفت سیستم آموزشی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت احساس آسایش فکری و پشتیبانی معنوی نیاز همه کارکنان این سیستم و فرهنگیان است تا با قدرت و انگیزه مضاعف به اجرای برنامه‌های ابلاغی بپردازند و این پشتیبانی‌ها در قالب تکریم فرهنگیان، پیشکسوتان و تمامی کارکنان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت افزایش میزان پوشش تحصیلی در استان برای بازگرداندن تارکان تحصیل

جواد جنگی در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی، متوسطه و سواد آموزی استان افزود: معلمان به عنوان متولیان تعلیم و تربیت کشور باید بهترین الگو در سطح جامعه باشند و این اقدام در صحنه عمل نمود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع لازمه شغل معلمی است و هیچ فردی نباید ناراضی از این سیستم خارج شود و احترام به مراجعه کنندگان از سطح مدارس تا ادارات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

جنگی گفت: معاونت‌ها با دستورالعمل‌های مدون روند آموزش را پیگیری کنند، چرا که دستور کاری مشخص و مدون منجر به ارائه عملکرد به روز و شفاف خواهد شد.
جنگی افزود: در شاخص‌های آموزش متوسطه در استان نیازمند تلاش و کوشش بیشتر کارکنان از صف تا ستاد هستیم تا از رتبه ۲۹ به رتبه های شایسته تر ارتقا یابیم و در این راستا آسیب شناسی دقیق مسائل و مشکلات، هم اندیشی و همگامی برای ارتقای کیفی شاخص‌های ارزیابی در این معاونت لازم است.

وی اضافه کرد: افزایش میزان و درصد پوشش تحصیلی در استان نیز باید در دستور کار باشد تا تارکان تحصیل به سطح مدارس بازگردند و در این زمینه از هیچ اقدامی اعم از تشویق، ترغیب و گفت و گوی چهره به چهره گرفته تا اقدامات قانونی دریغ نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افت تحصیلی دانش آموزان اولویت دادن به فعالیت‌های پرورشی و در کنار آن ارتقای کیفیت آموزش یک نیاز ضروریست.

وی بیان کرد: نیروهای ستادی باید با برنامه ریزی، خلاقیت و مشورت با همکاران مناطق برای جبران این عقب ماندگی تحصیلی ۲۴ ماهه تلاش کنند.

وی گفت: نیروی انسانی از جمله مولفه های مهم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت است و برای جبران کمبود نیرو اقدامات لازم در چهارچوب قانون انجام می شود.

جنگی اضافه کرد: اخلاق مداری، سخت کوشی و توجه بیش از پیش به فریضه نماز اول وقت نیز ضروریست و باید همکاران به آن اهتمام داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار