ضرورت هم‌اندیشی دبیران، پیرامون چالش‌های آموزش مجازی

رودهن(پانا)- کارشناس آموزش متوسطه آموزش و پرورش رودهن هم‌اندیشی دبیران ، بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات و چالش‌های آموزش مجازی را در شرایط ویژه آموزش و پرورش، بسیار ضروری، مهم‌ و قابل پیگیری برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت هم‌اندیشی دبیران،  پیرامون چالش‌های آموزش مجازی

پروین گشتاسبی کارشناس آموزش متوسطه آموزش و پرورش رودهن‌ درباره برگزاری جلسه کمیته بهبود کیفیت آموزشی مدارس متوسطه در گفتگو با پانا بیان کرد: این‌جلسه که با حضور زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن، مدیران مدارس متوسطه اول شهری پسران بر اساس قطب‌بندی قبلی انجام شده ، گروه‌های آموزشی و تعدادی از اعضای شورای معاونین اداره، در سالن جلسات آموزش و پرورش رودهن برگزار شد، در این‌جلسه چالش‌های آموزش مجازی و تاثیراتی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر امتحانات نوبت اول گذاشته است مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از دروس در آموزش مجازی، در این‌جلسه درس فارسی و ریاضی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از زوایای مختلف، معضلاتی که این دو درس با توجه به شرایط مجازی آموزش و پرورش و آموزش‌های غیرحضوری، با آن روبه رو بودند، بررسی شد، با توجه به‌ این‌که شیوه یادگیری و آموزش این دو درس بر کیفیت آموزش همه ی دروس اثرگذار است و چنانچه از هم اکنون راهکارهای مناسب اندیشیده و اجرا نشود یادگیری های آتی نیز به خوبی صورت نخواهد پذیرفت.

گشتاسبی بیان کرد: آموزش درس ریاضی به صورت‌مجازی بیش از سایر دروس باعث کاهش یادگیری دانش‌آموزان و افزایش افت تحصیلی در این درس شده است که مسلما اگر در این مرحله از زمان چاره‌اندیشی‌های ضروری صورت نگیرد آموزش و پرورش در سال‌های آینده با مشکلاتی در زمینه درس ریاضی، مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این جلسات به صورت مستمر و با برنامه‌ریزی‌های مشخص برای سایر مدیران در متوسطه اول و دوم و پیرامون دروس دیگر برگزار و هم اندیشی‌های لازم صورت خواهد گرفت تا حدامکان در شرایط کرونا و آموزش مجازی، مشکلات یادگیری دروس را بتوانیم کاهش دهیم.

در ادامه این جلسه زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن، در زمینه درس فارسی اظهار کرد: این درس یک درس اصلی و پایه برای یادگیری دروس دیگر محسوب می‌شود، در واقع زمینه‌ساز و پایه یادگیری دیگر درس‌ها است و با توجه به ارزشیابی امتحانات و بررسی میدانی دانش‌آموزان به این درس هم لطمات بسیار جدی وارد شده است. به عبارتی، غلط‌های املایی، مشکلات روانخوانی و صحیح‌خوانی، کاهش درک‌ آوایی و دستور زبان وغیره از جمله مشکلاتی است که این درس با آن روبه رو شده است و قابل بررسی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: دبیران سایر دروس ضمن تدریس و آموزش درس تخصصی خود، به غلط‌های املایی، صحیح‌خوانی و دیگر نکات عمومی و رایج درس فارسی توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانش‌آموزان را در این زمینه‌ها مرتب رصد و پیگیری کنند تا کیفیت آموزشی درس فارسی هم افزایش یابد.

خبرنگاردانش‌‌آموز:سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار