معاون پرورشی مدرسه سما رودهن:

قاب هنر ابزاری قدرتمند برای آموزش‌ مفاهیم تربیتی و مذهبی به دانش‌آموزان است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی مدرسه سما رودهن قاب هنر را ابزاری قدرتمند برای آموزش مفاهیم تربیتی و مذهبی به دانش‌آموزان به شکلی لطیف، احساسی و اثرگذار‌تر از آموزش‌های مستقیم برشمرد و ضرورت استفاده از قالب‌های متنوع هنر را در آموزش و پرورش حیاتی اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
قاب هنر ابزاری قدرتمند برای آموزش‌ مفاهیم تربیتی و مذهبی به دانش‌آموزان  است

سعدی قنبرزاده معاون‌پرورشی مدرسه سما رودهن درباره جشنواره نقاشی با موضوع «نیایش شبانه» در گفت و گو با پانا بیان کرد: این مسابقات در بین مدارس سما به صورت سراسری در کل کشور برگزار شده است، که امیرمحمد جمالی دانش‌آموز مدرسه سما رودهن در رشته نقاشی با همین موضوع موفق به کسب رتبه نخست در مرحله استانی شد و به رقابت‌ در مرحله کشوری راه یافت.

وی ادامه داد: در مدرسه و بین دانش‌آموزان به صورت دائم در حال تبلیغ و تشویق دانش‌آموزان جهت شرکت در این گونه مسابقات هستیم، به دلیل شرایط مدارس و آموزش‌های مجازی و به دنبال آن بی‌انگیزگی و عدم تحرک و هیجان در بین دانش‌آموزان، در صورت علاقمندی به انجام این‌گونه فعالیت‌های هنری ضمن ایجاد یک سرگرمی مفید در تغییر روحیه و نشاط آن‌ها تاثیرگذار و مفید واقع می‌شود. در واقع هنر تلاطم‌های روحی را در مسیر آرام و درستی قرار می‌دهد.

قنبرزاده در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: دانش‌آموزان متوسطه دوم به دلیل این‌که قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب آن‌ها گسترش یافته است اگر در زمینه‌های هنری علاقه و استعدادی داشته باشند، در این مسابقات شرکت می کنند و حضور در این‌مسابقات زمینه‌ها و بستر‌های مفیدی برای حضور پررنگ‌شان در آینده در آن زمینه هنری فراهم می‌کند.

وی همچنین اذعان کرد: این‌جشنواره با موضوع «نیایش شبانه» نوعی آموزش غیرمستقیم راز و نیاز و عبادت است؛ این‌که هر چیزی حتی یک‌ نقاشی می‌تواند به عنوان صحبتی با خدا قلمداد شود، دانش‌آموز به صورت غیرمستقیم ذهنش درگیر موضوعی می‌شود که در درک و عمق وجودی‌اش به لحاظ معنوی و احساسی تاثیر می‌گذارد و به این‌مساله فکر می‌کند که چگونه و به چه شکلی می‌توان در قاب یک‌نقاشی نشان داد که می‌شود با خدا حرف زد، در واقع این تفکر و خلق اثر نوعی تعالی فکری را در دانش‌آموز ایجاد می‌کند که بسیار مثبت و سازنده است.

این معاون پرورشی در بخشی از صحبت‌هایش تصریح کرد: خانواده‌ها هم لازم است زمینه‌ها و بستر‌های مناسب هنری را در صورت آگاهی به استعداد فرزندشان فراهم کنند، به طوری که مدرسه و خانواده همسو و منطبق با هم در رشد و بالندگی بهتر هنر دانش‌آموز، کمک‌کننده و موثر باشند تا از این دو کانون موفق و کارآمد پا به جامعه بگذارند و خودش زمینه‌های موفقیت‌های آتی‌اش را بسازد.

قنبرزاده در پایان این گفتگو اذعان کرد: دانش‌آموزان در مدارس نیاز به مربیانی علاقمند و پیگیر و دلسوز دارند، مربیانی که برای دانش‌آموز وقت بگذارند، سعی در شناخت استعدادهای دانش‌آموزان داشته باشند و با تخصص و مهارت کمک کنند این استعداد از مدرسه به شکل درست و هدایت‌شده ای در مسیر تکامل و موفقیت قرار بگیرد، این گونه است که مربی رسالت تربیت خود را به خوبی می‌تواند انجام دهد و به عنوان‌ یک فرد مسئول در آموزش و پرورش عمل خواهد کرد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار