مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر:

مشارکت 180 میلیارد ریالی خیرین مدرسه‌ساز کاشمری در دو ماه

کاشمر (پانا)- مدیر آموزش و پرورش کاشمر از انعقاد تفاهم نامه ساخت 11 مدرسه در 2 ماه با تعهد بیش از 180 میلیارد ریال توسط خیرین کاشمر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 180 میلیارد ریالی خیرین مدرسه‌ساز کاشمری در دو ماه

علی طاهریان، در گفت و گو با پانا گفت: مصداق عینی صدقه جاریه کمک به دستگاه تعلیم و تربیت است، مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی در همه فرهنگ ها و جوامع مورد توجه است، بزرگترین بنگاه ها و موسسات خیریه در دنیا متوجه توسعه علمی و تربیتی است.

وی افزود: در جامعه ما نیز با الهام از آموزه های ناب اسلامی و سبقه تمدنی اصیل ایرانی، موقوفات و صدقات علمی بسیار مورد توجه بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت: اتفاق بسیار مبارکی که همزمان با میلاد مسعود حضرت امیر المومنین و همراه با ایام برگزاری جشن های پیروزی انقلاب با کمک آگاهانه و مسئولانه خیرین در آموزش و پرورش کاشمر رقم خورد، شروع عملیات اجرایی 11 پروژه عمرانی بزرگ و متوسط در دو ماهه گذشته بود که این از نظر حجمی و هم از منظر محدوده زمانی کم، بی سابقه است.

طاهریان در ادامه به تشریح این پروژه ها پرداخت و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مدرسه 12 کلاسه در روستای فروتقه و شروع عملیات اجرایی آن به همت جمعی از خیرین و اهالی روستا، مدرسه 9 کلاسه در خیابان سلطانیه کاشمر توسط خیر، مجید نساجیان که زمین این پروژه با بیش از ۲ هزار مترمربع توسط پدر نامبرده زنده یاد معلم فقید، حسین نساجیان به آموزش و پرورش اهداء شده است، 2 آموزشگاه 6 کلاسه در روستای فدافن با همت جمعی از خیرین و اهالی روستا که عملیات ساخت آنها اجرایی شده است، یک باب دبستان 6 کلاسه و یک سالن چند منظوره در روستای رزق آباد به همت جمعی از خیرین و اهالی روستا که تعهد خیرین برای مشارکت در ساخت تقریبا در حال اتمام است، انعقاد تفاهم نامه ساخت یک دبستان 6 کلاسه در روستای مُمرآباد که زمین آن توسط حسین خوشزاد و هزینه های مشارکت در احداث آن را کاظم پژمان متعهد شده‌اند و زمین تحویل و عملیات اجرایی پروژه انجام شده است. همچنین آموزشگاه 6 کلاسه در روستای محمدیه که هزینه مشارکت در ساخت آن توسط معصومه مرادیان به یادبود برادر فقیدش تعهد شده و تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، دبستان 6 کلاسه در روستای عارف آباد توسط علی گلدوست به یادبود فرزندش حسن گلدوست و جمعی دیگر از خیرین روستا که در مراحل آخر تعهد سهم خیرین هستیم، دبستان 6 کلاسه در روستای قوژد با همکاری جمعی از خیرین که زمین آن توسط محمد تقی فخار اهداء شده و در ساخت هم مشارکت دارند و ساخت 3 سالن چند منظوره دیگر یکی در روستای فرگ و دو سالن دیگر در آموزشگاه های هدف توسط معلم خلیل فخار و فرهنگ دوره دوم ابتدایی پسرانه کاشمر به همت خانواده شهید نخعی و مباشرت همکارمان رضا نجاتی که عملیات اجرایی آن در حال انجام و در مراحل پایانی تعهد خیرین هستیم، این 11 پروژه را شامل می شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر عنوان کرد: با توجه به اینکه ساخت پروژه های عمرانی هزینه بسیار سنگینی دارد، با این وجود خیرین در پروژه های روستایی بیش از 30 درصد و در پروژه های شهری بیش از 50 درصد در ساخت پروژه ها مشارکت دارند.

وی در ادامه افزود: این حجم از مشارکت گسترده و تعهد بیش از 180 میلیارد ریال در مقطع زمانی دو ماهه نشان از وسعت نظر و افق اعلای نگاه مسئولانه خیرین کاشمری دارد.

وی بیان کرد: مرحله بعد از انجام تعهد خیرین پیگیری های آموزش و پرورش، فرماندار و بویژه پیگیری های نماینده کاشمر را می طلبد که نماینده شهرستان در این مسیر به صورت مستمر جدیت داشته و دارد و اخیراً با پیگیری های وی، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور برای تجهیز مدارس شهرستان های کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ و بردسکن اختصاص یافته است.

مدیر آموزش و پرورش در پایان از خیرین، معتمدین و همه مسئولین بویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها که همدلی و همراهی وصف ناپذیری با آموزش و پرورش و خیرین دارند قدردانی کرد.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار