افتتاح و خشت‌گذاری 36 واحد آموزشی با 118 کلاس در استان اردبیل

اردبیل (پانا) -7 آموزشگاه، با تعداد 39 کلاس در شهرستان‌های نمین، نیر، خلخال، انگوت، کوثر و هیر، بیله سوار، پارس‌آباد و جعفرآباد استان اردبیل افتتاح و 29 مدرسه با تعداد 79 کلاس، در سطح استان، خشت‌گذاری شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و خشت‌گذاری 36 واحد آموزشی با 118 کلاس در استان اردبیل

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آموزشگاه 2 کلاسه خیری «شهید احمدی» روستای دیم سقرلو نیر با زیربنایی بالغ بر 82 مترمربع و با اعتبار 800 میلیون تومان با مشارکت خیر نیکوکار «ایمان رسولی»، افتتاح شد.

همچنین در این شهرستان آیین خشت گذاری آموزشگاه ۶ کلاسه روستای ویرثق، با ۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، انجام شد.

بر اساس این گزارش، دبستان 12 کلاسه «ناصری» در خلخال نیز که جزو اولین و قدیمی ترین مدارس شمال غرب کشور است؛ با اعتبار 7 میلیارد تومان بازسازی و در مساحت یک هزار و 480 مترمربع به بهره برداری رسید.

بر این اساس، آیین خشت گذاری 8 باب مدرسه 16 کلاسه مشارکتی از پروژه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در روستاهای بلیل، آل هاشم سفلی، پروچ، بلوکانلو، آق بلاغ کرد شهرستان خلخال با اعتبار بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال، از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل و همچنین مشارکت های مالی بنیاد علوی و مصطفی لو برگزار شد.

در این گزارش آمده است، در هشتمین روز از دهه فجر، مدرسه 2 کلاسه شهید سلیمانی، در گزور شهرستان کوثر به مساحت 112 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین در منطقه هیر، مدرسه ابتدایی 3 کلاسه بوذرجمهر روستای گورادل با زیربنای 183 مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در شهرستان نمین، مدرسه 6 کلاسه شهید سلیمانی، با زیربنای 801 مترمربع با هزینه بالغ بر 4 میلیارد و 350 میلیون تومان افتتاح و هنرستان 12 کلاسه با متراژ 2 هزار مترمربع و با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد تومان خشت گذاری شد.

همچنین در ناحیه 2 اردبیل، مدرسه 12 کلاسه شهید «اسداللهی» در روستای آقبلاغ آقا جان خان با زیربنای 820 متر مربع و با اعتبار بالای 30 میلیارد ریال افتتاح و مدرسه 6 کلاسه «الهی اردبیلی» با زیربنای 800 مترمربع و با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد ریال خشت گذاری شد.

در شهرستان انگوت نیز مدرسه 2 کلاسه با زیربنای 145 مترمربع با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بنیاد علوی شهرستان با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در روستای بریان احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

در این شهرستان یک باب فضای آموزشی 2 کلاسه دیگر نیز در روستای ایلخی با زیربنای 90 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال، خشت گذاری شد.

بر اساس این گزارش، مسئولان و مردم شهرستان پارس آباد هم آیین خشت گذاری مدارس ۲ کلاسه بنیاد برکت روستای قاسمعلی کندی را با زیربنای ۸۵ مترمتربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیون ریال، برگزار کردند و خشت گذاری احداث مدارس ۲ کلاسه بنیاد برکت قشلاقات گونشلی و خلیلو در محوطه مدرسه تخریبی قشلاق گونشلی هریک به مساحت 85 مترمربع و با اعتبار 240 میلیون ریال انجام شد.

در این ایام، خشت گذاری 7 مدرسه عشایری 11 کلاسه از توابع بخش جعفرآباد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی با زیربنای 600 متر مربع و با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد تومان آغازشد.

همچنین، آیین خشت گذاری ۸ مدرسه روستایی و عشایری 22 کلاسی بیله سوار در 1900 مترمربع و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار