برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی اردبیل اعلام کرد یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و به صورت الکترونیکی در این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی در استان اردبیل

پرویز اصغری، مدیرسازمان دانش‌آموزی اردبیل با اعلام این خبر افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این زمینه، انتخابات مرحله استانی به صورت الکترونیکی برگزار شد.

وی گفت:تمامی فرآیند برگزاری این انتخابات، به‌صورت مجازی انجام‌ شد و تمامی مراحل به‌صورت آنلاین قابل رصد بود.

مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اردبیل تصریح کرد: انتخابات مجلس دانش‌آموزی همواره با حضور اعضای این شورا از سراسر استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شرایط موجود، سازمان دانش‌آموزی مرکز اقدام به تهیه سامانه انتخابات و استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی در کشور کرده است.
اصغری افزود: به همین منظور ستاد انتخابات در این استان تشکیل و گروه‌های ویژه اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی در شبکه شاد راه اندازی و انتخابات برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اردبیل دارای ۲کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور است، ۱نفر از دانش آموزان دختر و ۱ نفر از دانش آموزان پسر که بیشترین رأی را کسب کرده بودند به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی این استان برای حضور در یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در سطح کشور معرفی می شوند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش رویکرد دانش آموز محوری است که تشکیل شورا و مجلس دانش آموزی نقش بسزایی در تحقق این سیاست داشت. به واقع این نوع رویکردها گام بلندی در جهت به رسمیت شناختن نظرات و مطالعات دانش آموزان بود که زمینه مشارکت و تصمیم سازی نوجوانان برای تعیین سرنوشت خود را فراهم می‌آورد.

به گفته اصغری، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی اردبیل، عصاره ۲۳۰ هزار دانش‌آموز استان هستند که با این انتخابات آنها به عنوان مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش استان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خودشان دخیل هستند و این فرصتی برای مسؤولان است تا تصمیم‌سازی‌های خود را با محوریت آنان انجام دهند.

وی افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی استان، دانش آموزان امیررضا حیدرزاده، از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ و حانیه علی عباسی از مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل به عنوان نمایندگان این استان در مجلس دانش آموزی کشور انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار