داود بیدل: نمی‌خواستم مخاطب درگیر دکوپاژهای عجیب و غریب بشود

تهران (پانا) - داود بیدل کارگردان فیلم سینمایی «نمور» می‌گوید او علاقه‌ای نداشته است که با دکوپاژهای عجیب و غریب مخاطبان را درگیر کند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
داود بیدل: نمی‌خواستم مخاطب درگیر دکوپاژهای عجیب و غریب بشود

نشست خبری فیلم سینمایی نمور عصر امروز با حضور داوود بیدل (کارگردان)، سید یاسر جعفری (تهیه‌کننده)، نوشین معراج (نویسنده)، محمدرضا علیمردانی (بازیگر)، بهاره کیان افشار (بازیگر)، سمیرا حسن‌پور (بازیگر)، نسیم ادبی(بازیگر) ، باربد بابایی (بازیگر)، محمدرضا عباسی (بازیگر)، امین جهانی (طراح صحنه)، مهدی ایل بیگی (مدیر فیلمبرداری)، زهره سلطانی (طراح لباس)، بنیامین شهیدزاده (بازیگر) و پریسا شامولیان (بازیگر) برگزار شد.
در بخشی از این نشست سید یاسر جعفری تهیه‌کننده این فیلم گفت: حدود یک‌سال پیش از تولید کار فیلمنامه را از نوشین جعفری گرفتم و بسیار آن را پسندیدم و در ادامه با داوود بیدل برای ساخت فیلمنامه شروع به همکاری کردیم.
سمیرا حسن‌پور بیان کرد: هر نقشی با نقش دیگر متفاوت است. من نمی‌توانم این نقش را با کارهای قبلی‌ام‌ مقایسه کرده و آن‌ها را در یک دسته قرار دهم. این نقش چیزی بود که تا به‌حال تجربه‌اش نکرده بودم. من تمام تلاش خود را برای ایفای هرچه بهتر این نقش انجام دادم.

جعفری درخصوص موقعیت مکانی نمور توضیح داد: قصه این فیلم در شمال می‌گذشت و از آن‌جایی که بیست روز در شهر انزلی باران می‌بارید ما این شهر را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم.
بیدل کارگردان این فیلم گفت: بعضی از فیلم‌ها در فضایی مخصوص به خود فیلمبرداری می‌شوند. ما نخواستیم مخاطب را درگیر دکوپاژهای عجیب و‌غریب کنیم. سعی کردم در پلان‌ها ردپایی از خودم جا نگذارم تا مخاطب با چیزی که درون پلان است ارتباط برقرار کند.
نوشین معراجی درپاسخ به ضعیف بودن دیالوگ‌ها توضیح داد: سعی من این بود که فیلمنامه‌ای بنویسم که قوی باشد و اگر شما آن را ضعیف پنداشتید حتما از ضعف من بوده است. خواستم در فیلمنامه گره‌به‌گره کار کنم و اطلاعات را ذره‌به‌ذره تزریق کنم.
بیدل گفت: به نظر من فیلم‌ به لحاظ دراماتیک‌ سفره‌اش را به درستی پهن کرده است.
ادبی درخصوص شانس دریافت سیمرغ بیان کرد: همیشه جایزه گرفتن و مورد توجه بودن در یک رقابت جالب و جذاب است. اما چیزی که برای من اهمیت دارد کار خوب انجام دادن بود و دوست دارم مخاطب با نقش‌های‌ من ارتباط برقرار کند.
او ادامه داد: ما در دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بودیم و من می‌دانم با چه سختی زیادی کارها ساخته شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار