نقش مدارس در درک و باور درست از انقلاب برای دانش‌آموز، بسیار مهم‌ است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی مدرسه البرز آموزش و پرورش رودهن، نقش مدارس را در رسیدن به درک و باور درست از انقلاب و دستاورد‌های آن را برای دانش‌آموز، مهم و ضروری برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدارس در درک و باور درست از انقلاب برای دانش‌آموز، بسیار مهم‌ است

مهدی درودگر، معاون پرورشی دبیرستان البرز آموزش و پرورش رودهن پیرامون‌ برگزاری کارگروه تخصصی دستاورد‌های انقلاب به عنوان یکی از برنامه‌های این مدرسه، در ایام دهه فجر در گفت و گو با پانا گفت: انقلاب اسلامی برای ملت ایران ارمغان آزادی و نویدی برای استقلال و برخاسته از خواست مردم بود، انقلاب با همه دستاورد‌های مثبت و موثرش، اما امروز پیش روی نسلی ایستاده است که اطرافش را تمام‌ امواج رسانه‌ای و ارتباط با جهان فراگرفته است و او را در واقع اسیر کرده است.

وی افزود: حال ما با این نوجوان و جوان روبه‌رو هستیم او گذشته را درک نکرده است، انقلاب را ندیده است و اگر رها شود قطعا کسانی پیدا خواهند شد که ذهن او را بر علیه باور‌ها و نظامی که در آن زندگی می‌کند پر کنند اما درست در همین‌ نقطه است که فعالان عرصه تعلیم و تربیت باید وارد میدان عمل شوند و به وظیفه خطیرشان که همان انقلاب‌ شناسی است بیش از بیش عمل کنند.

درودگری بیان کرد: طی بحث و تبادل‌نظر در شورای دبیرستان البرز مقرر شد کارگروه تخصصی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله: ورزشی، بانوان، سیاسی و آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان در فضای مجازی و به صورت جلسات دوطرفه پرسش و پاسخ با استفاده از مدرسین و کارشناسان مجرب در هریک از این زمینه‌ها، برگزار شود تا گوشه‌ای هرچند اندک از دیدگاه و منظری متنوع از انقلاب و البته با توجه به محدودیت‌های آموزش مجازی به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی تصریح کرد: مدرسین کارگروه دستاورد‌های انقلاب در دبیرستان البرز از منظر آموزشی، علیرضا حنیفی، ورزشی قاسم رهبری، سیاسی موسی بهرامی، فرهنگی رضا همتی و بانوان، پگاه عاشقی، بودند که تمامی فعالیت این کارگروه زیر نظر و حمایت، محمد دوست مدیر دبیرستان البرز به مرحله اجرایی و اقدام در‌آمد.

وی ادامه داد: باید زمینه‌های شناخت دستاورد‌های انقلاب را برای دانش‌آموز فراهم کرد او نیاز به درک عمیق و جامعی از انقلاب دارد و تا به این درک و باور نرسد واژه انقلاب برایش بی‌معنی خواهد بود، آموزش و پرورش و به صورت جز مدارس نقش بسیار پررنگی در شکل‌گیری هویت اجتماعی سیاسی دانش‌آموز دارند. مفاهیمی همچون وطن دوستی و دفاع از آن و تعصب ملی به آرمان‌های کشور نیاز به افرادی دارد که ریشه هویتی‌شان درست و اصولی آموزش دیده است و بی‌شک نقطه آغاز این آموزش‌ها از مدارس است.

درودگری خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگروه باعث بحث‌های تبادلی و مناظره‌گونه‌ جذابی بین مدرس و دانش‌آموزان ‌می‌شد که مسلما نشان دهنده این است که دانش‌آموز برای رسیدن به یک درک درست از انقلاب علاقمند به یادگیری و دیدگاه‌های متنوع است و این مباحث را دنبال می‌کند.

خبرنگاردانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار