سیدحسن خمینی: نسل انقلاب باید همدل، همراه و با هم بر اندیشه مهاجم دشمن هجوم ببرند

تهران (پانا) - یادگار امام گفت در هر فضایی بیشترین هجمه روی امام است، چون می‌دانند اگر او را زدند پایه‌های مشروعیت، معرفت و ارزش جامعه ما را می‌توانند بزنند و در این میانه یک عده هم هستند که خودزنی می‌کنند و مسائل فرعی و اصلی را اشتباه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سیدحسن خمینی: نسل انقلاب باید همدل، همراه و با هم بر اندیشه مهاجم دشمن هجوم ببرند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با رئیس و کارکنان دیوان محاسبات گفت: در قرآن یکی از آیاتی که بسیار کلیدی است این آیه است که می فرماید «کسانی که در راه ما تلاش کنند، ما راه های خودمان و نتیجه ای که باید در آخرت بگیرند را به آنها نشان می دهیم». چون قضیه تعلیق به یک مجاهده شده شک نباید کرد که این هدایت نصیب می شود و اگر تلاش کنیم می توانیم به آن نقطه برسیم و آن راه را دریابیم.

یادگار امام افزود: یکی از نمونه های بارز این مسأله امام بزرگوار ما است. از آغاز زندگی ایشان آمیخته با آن مجاهده و تلاش است. بسیار هم کار سخت و از سویی آسان است. اول از همه در خودمان بکوشیم. زندگی امام را که ورق بزنیم از آغاز جوانی این نکته در وجود مبارکشان هست که هیچ گاه دعوت به نفس نکرده است. در آغاز مبارزه اگر شجاعت داشته برای خدا بوده است.

وی تصریح کرد: مرحوم ابوی ما یک جمله ای داشت و می فرمود امام آب هم که دست بچه اش می داد، به قصد قربت می داد. قصد قربت معنای پیچیده ای ندارد؛ یعنی من می خواهم خودم را در دل تو جا کنم. اینکه انسان کاری کند که خودش را در چشم لیلی شیرین و در چشم معشوقه دلنشین کند؛ شرط اول این کار آن است که او مالک وجود خودش شود.

سید حسن خمینی اظهار کرد: بعضی بزرگان تعبیری در رابطه با امام دارند و می گویند مالک حضور خودش بود؛ این خیلی سخت است. مالک حضور یعنی این طور نیست که هر کسی بتواند پیش من هر حرفی بزند؛ گوشم مربوط به خودم است و هر چیزی را نمی شنوم.

وی افزود: دوم این است که خودش را گول نزند. روایتی از امام صادق(ع) هست که می گویند حد بیماری که می شود افطار کرد چیست؟ حضرت می گویند «الْإِنْسَانُ عَلَی نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ». هزار عذر هم بتراشیم خودمان می دانیم برای چه این حرف را می زنیم. انسان به نفس خودش علم حضوری دارد و سر خودش را نمی تواند کلاه بگذارد. واقعا اگر من بر شما تندی می کنم برای خدا است یا لحظه ای عصبانی شده ام و پشت خدا سنگر گرفته ام.

یادگار امام ادامه داد: بعضی از عرفا می گویند سیدالشهدا(ع) روز عاشورا دلش به حال شمر بیشتر می سوخت از آن مقداری که شمر دلش به حال خودش می سوخت. چون امام است و برای هدایت آمده و همه را عیال خدا می داند.

وی با تأکید بر اینکه امام جهاد با نفس کرده است، گفت: مرحوم شهید مطهری در یکی از کتاب هایی که قبل از انقلاب به چاپ رسیده در مقدمه نمی توانسته اسم امام را بیاورد و می گوید «آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست، صبح های پنجشنبه در مدرسه فیضیه اخلاق می گفت و ما جمعی بودیم که حاضر می شدیم و یک هفته تحت تأثیر سخن او بودیم». امام دهه آغاز انقلاب آن حوزه مغناطیس را در جامعه ایجاد کرد که بدون اینکه کسی به کسی بگوید همه خوب شدند.

سید حسن خمینی ادامه داد: پس اول از همه باید از خودمان شروع کنیم. البته طبیعتا همت های همه مختلف است اما به هر حال امکان سعادت برای همه ما هست. یک عده برای خوب بودن جوهره بالاتری دارند اما بقیه هم این را دارند. مقام معظم رهبری تعبیر می کردند که امام فلز وجودی متفاوتی داشت. یعنی این جوهره هم نایاب بوده و هم با جهاد روی خودش کار کرده است.

وی گفت: امروز امام مهمترین هدفی است که هنوز هم دشمنان انقلاب آن را نشانه می گیرند؛ به خاطر اینکه همه هویت انقلاب ما است. تا امروز در هر فضایی بیشترین هجمه روی امام است. چون می دانند اگر او را زدند پایه های مشروعیت، معرفت و ارزش جامعه ما را می توانند بزنند. در این میان یک عده هم هستند که خودزنی می کنند و مسائل فرعی و اصلی را اشتباه می‌کنند.

یادگار امام با اشاره به سخنان روز گذشته رهبری انقلاب تأکید کرد: نسل انقلاب باید همدل، همراه و با هم بر اندیشه مهاجم دشمن هجوم ببرند. اینکه ما نشسته ایم و آنها تهاجم می کنند و می‌گردند مطلبی در می آورند و همه را به دفاع انداخته اند، ما یک اندیشه مهاجم و مولد بودیم. این باید تبدیل به نوع درست شود؛ جای متهم و شهید یا شاکی نباید عوض شود، جای مجرم و آسیب دیده نباید عوض شود؛ کسانی که روزی کشور را به خاک و خون کشیدند امروز مدعیانی شوند و مواردی را بیان کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار