حجت‌الاسلام حسن خمینی:

‌حضرت امام (ره) نماد تلاقی دینداری، استقلال و آزادی هستند

مراسم سالگرد امام باید مظهر وحدت، شکوه و عظمت و نظم در کشور باشد/ برخی هستند که در‌ زمان حیات خود تبدیل به پرچم و نماد می‌شوند لذا باید آن‌ها را ارج نهاد، نباید گرفتار تحلیل‌های احمقانه و پوچ شویم

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی گفت ما متوجه نیستیم که چه اتفاق بزرگی به نام انقلاب اسلامی رخ داد و چون درون آن هستیم مانند ماهی در آب، درکی از آن نداریم و درک نمی‌کنیم که چه انفجار نوری واقع شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
‌حضرت امام (ره) نماد تلاقی دینداری، استقلال و آزادی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن خمینی در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) ضمن همدردی با آسیب‌دیدگان حادثه متروپل آبادان، اظهار کرد: این اتفاق، اتفاق تلخی بود و داغی بود که بر دل همه مردم ایران نشست. امیدواریم این حادثه درسی برای پایان حوادث غمبار در سراسر کشور باشد. امیدواریم شاهد شکوفایی اقتصادی کشور و نشاط بیشتر مردم باشیم.

وی افزود: ما متوجه نیستیم که چه اتفاق بزرگی به نام انقلاب اسلامی رخ داد و چون درون آن هستیم مانند ماهی در آب، درکی از آن نداریم و درک نمی‌کنیم که چه انفجار نوری واقع شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین خمینی بیان کرد: امام (ره) به ما احتیاج ندارد بلکه ما به امام احتیاج داریم. برخی هستند که در‌ زمان حیات خود تبدیل به پرچم و نماد می‌شوند لذا باید آنها را ارج نهاد و نباید گرفتار تحلیل‌های احمقانه و پوچ شویم. امام پرچم تلاقی دینداری، عزت، استقلال و آزادی و معنویت و مبارزه با تهجر، هستند بر همین اساس بلند کردن این پرچم بلند کردن نماد دینداری است.

وی گفت: بیان مکرر روایت باید نسل به نسل منتقل شود. مراسم سالگرد امام باید چندین نکته را داشته باشد؛ باید مظهر وحدت کشور باشد. باید مظهر شکوه و عظمت و نظم باشد و نکته سوم این است که باید مظهر آسایش و رفاه و رضایت مردم باشد. یکی از مکان‌هایی که دشمنان ‌هدف می‌گیرند، امنیت این مراسم است.

محمدعلی انصاری نیز در این جلسه با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: امروز کشور عزیز اسلامی ما داغدار حادثه تلخ و جانکاهی از یک اتفاق ناگوار در خوزستان است؛ به همین مناسبت هیأت محترم دولت امروز را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده‌اند. همه ما داغدار و عزادار این حادثه هستیم. این حادثه و حوادثی از این دست بسیار تلخ و جانکاه است. امیدواریم که داغ این حادثه دل‌های داغداری را که این روزها در غم عزیزان خود نشسته‌اند به صبوری همراهی کند و خداوند متعال مجروحان این حادثه را شفا عنایت کند؛ رسیدگی و حضور به موقع مسئولین اعتماد را به مردم خوزستان و کشور بر‌می‌گرداند ‌تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) افزود: از امروز برنامه‌های مختلفی در حرم امام تحت عنوان ادای احترام دستگاه‌های متخلف و میثاق با امام برگزار می‌شود و شب 14 خرداد از سخنان ریاست محترم جمهور استفاده خواهیم کرد که به دلایلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مطمئنا نگاه و افکار جهانی متوجه حوادث کشور ما است و مهمتر از همه نگاه همگان به این مراسم بزرگ خواهد بود که آیا ملت ایران و وفاداران به امام در این عرصه چه ابراز علاقه و ایمان نسبت به امام و مکتب امام از خودشان به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توصیه به برگزاری باشکوه این مراسم و رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرده‌اند، گفت: این مراسم باید در حقیقت الگو و نمونه‌ای از یک کار ملی و همبستگی ملی و شعار ملی و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار