دانش‌آموزان ورزشکار پردیس بار دیگر درخشیدند

پردیس (پانا) - قهرمان و مدال‌آور کاراته کشور در آخرین مسابقه خود موفق به کسب مدال طلا در جام باشگاه‌های کشور شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ورزشکار پردیس بار دیگر درخشیدند

ستایش عسگری در رابطه با سبک ورزشی خود، تصریح کرد: از 6 سالگی کاراته را در سبک کیوکوشین شروع کرده‌ام و 6 سال است در حال انجام این ورزش هستم، مقام‌ها و مدال‌های زیادی در مسابقات استانی، کشوری، جام باشگاه‌ها و بین‌المللی‌ آسیایی کسب کردم.

وی در رابطه با روش این ورزش بیان کرد: این ورزش شامل دو بخش کاتا و کمیته است،‌‌ کاتا حرکات نمایشی رزمی و کمیته مبارزه است که در اکثر مسابقات با انجام مبارزه موفق به کسب مدال می‌شویم. در کیوکوشین اکثرا با ضربات پا می‌توان امتیاز گرفت، اما نمی‌توانیم با دست به صورت و با پا به کاپ ضربه بزنیم چون خطا محسوب می‌شود.

راحله حقیقی‌پور یکی دیگر از قهرمانان شهرستان پردیس نیز گفت: من نیز از 6 سالگی کاراته را در سبک کیوکوشین شروع کرده و 5 سال است در حال ادامه آن هستم، با کسب حکم بین‌المللی و مدال صلح و دوستی توانستم افتخاری برای شهرستان پردیس و کشورم باشم.

وی افزود: این ورزش آزاد است و با حرکاتی مثل مباشی در سر و مایگری در صورت و بعضی حرکات دیگر می‌توان امتیاز کسب کرد.

مریم سلیمانی مادر ستایش عسگری نیز در خصوص گرایش دخترش به این ورزش گفت: ستایش در کودکی اصلا نمی‌توانست از خود دفاع کند و کودک اجتماعی نبود، برای اینکه بتواند در اجتماع باشد و به آن عادت کند و همچنین بتواند از خود دفاع کند، او را در کلاس‌های کاراته ثبت‌نام کردیم.

وی ادامه داد: با گذشت زمان ستایش به این ورزش علاقه‌مند شد و من با دیدن کسب مدال‌های طلای پی‌درپی توسط او متوجه استعدادش در این ورزش شدم و او را به ادامه‌ آن تشویق کردم.

خبرنگار دانش‌آموز: ماریا جهان‌تیغ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار