برگزیده جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

تحقیق درباره تاریخ اقتصاد کشور یک ضرورت پژوهشی است

تهران (پانا) - برگزیده دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخش پایان نامه گفت برگزاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به عنوان نهاد فرهنگی مرجع در حوزه پژوهش یک امر ضروری است و فرصتی فراهم می شود تا آثار پژوهشگران مورد ارزیابی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقیق درباره تاریخ اقتصاد کشور یک ضرورت پژوهشی است

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مصطفی حسینی برگزیده دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این مطلب گفت: در حوزه تاریخ اقتصاد کشور تحقیق و پژوهش اندکی انجام شده است و اسناد و گزارش های مالی فراوان حاکی از کم توجهی به این مقوله موجود است.

برگزیده بخش پایان نامه جشنواره ملی ‍پژوهش با موضوع «تاثیر اصلاحات مالی بر جمع و خرج در عصر ناصری با تکیه بر اسناد دیوانی» افزود: درباره تاریخ اقتصاد ایران در دوره های مختلف از جمله صفوی و قاجار پژوهش هایی صورت گرفته اما همه پژوهش ها نظری بوده است و این داده ها براساس گزارش هایی که در سفرنامه ها وجود داشته یا بر پایه گزارش های مخفیانه دیپلمات ها و کنسول های خارجی تنظیم شده است. همچنین در آرشیوهای موجود منابع غنی و ارزشمندی از اسناد مالی و دیوانی وجود دارد ولی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

این پژوهشگر که از شهر شاهرود در این جشنواره ملی شرکت کرده بود، گفت: جای چنین پژوهشی در حوزه تاریخ اقتصاد کشور خالی بوده و علاقه شخصی من این است که در حوزه تاریخ اقتصاد کار پژوهشی انجام دهم. بر همین اساس موضوع پایان نامه ام را با تکیه بر اسناد تاریخی «تاثیر اصلاحات مالی بر جمع و خرج در عصر ناصری با تکیه بر اسناد دیوانی» انتخاب کردم و به نظرمن از این جهت این پژوهش بدیع است.

حسینی درباره بهره مندی از منابع آرشیوی و کتابخانه ای در پیشبرد موضوع پژوهشی فوق، اظهار داشت: اساس این پژوهش اسناد آرشیوی است و برای انجام این مهم از اسناد فراوانی استفاده کرده ام؛ اسناد مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیشبرد این فعالیت تحقیقی، بیشتر مورد استفاده قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار