افزایش تعداد جان باختگان کرونا در اردبیل

اردبیل (پانا) - در ادامه روند صعودی شیوع کرونا، پنج نفر در شبانه‌روز گذشته در مراکز درمانی استان اردبیل جان باختند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد جان باختگان کرونا در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان کفت: با جان‌باختن این پنج نفر مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان طی ۲ سال گذشته به رقم ۲ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

وی از افزایش سه برابری شمار بستری مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل نسبت به هفته قبل خبر داد و افزود: طی شبانه روز گذشته ۴۴ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ۲ برابر شدن مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان گفت: هم‌اکنون ۱۵۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری بوده و در حال مداوا هستند.

محمدیان روند صعودی بستری روزانه و همزمان مبتلایان کرونا در این استان را نگران کننده خواند و با هشدار نسبت به اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روز‌های آینده بیان کرد: آمار مراجعان به مراکز درمانی نشان دهنده شدت شیوع کرونا در سطح استان است.

وی گفت: هم‌اینک شهرستان‌های اردبیل، بیله‌سوار، خلخال، سرعین، کوثر، گرمی، نمین و نیر در وضعیت زرد، شهرستان پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان مشگین‌شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به آغاز شیوع موج ششم کووید.۱۹ در استان اردبیل، از بستری شدن ۲۲ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

محمدیان بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضا‌های سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۹۶۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۳ درصد جمعیت هدف ساکن در استان اردبیل خبر داد و افزود: تاکنون ۹۲۳ هزار ۴۷۰ دُز واکسن نوبت اول با ۹۲ درصد پوشش و ۸۱۳ هزار و ۹۰۹ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۲ درصد در این استان تزریق شده است.

محمدیان تصریح کرد: تاکنون برای ۲۸۰ هزار و ۵۸۵ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۲۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۲ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در این استان گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، شیوع موج ششم در استان گسترده نباشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: پس از هشدار در خصوص شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.

محمدیان‌تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی در ادامه با هشدار به احتمال شیوع گسترده کرونا در استان اردبیل با سویه اومیکرون اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

گفتنی است بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار